‘La conformista’, d’Alba Dedeu: Anodins i alegrets
Una novel·la curta que es capbussa en la banalitat de tantes vides ordinàries i configura una actualització intel·ligent dels quadres socials i familiars en època de canvis
Una novel·la curta que es capbussa en la banalitat de tantes vides ordinàries i configura una actualització intel·ligent dels quadres socials i familiars en època de canvis
Es compleixen 50 anys de l’execució a garrot vil de l’antifeixista i anarquista a la presó Model de Barcelona, que serà escenari dels actes de la commemoració Salvador50anys
Resum i enllaç amb la ressenya de les obres que hem publicat al Quadern
La novel·la es dedica a resseguir el viatge avorrit des del Vaticà fins a Montserrat d’una caixa de fusta que transporta el mateix Satanàs
Amb una prosa natural, l’autor va a la recerca de la paraula exacte i el perfeccionament de la frase
Narrador elegant i polifacètic, i articulista abundós, l’escriptor ha dedicat l’última dècada a documentar-se sobre Xavier Cugat, el músic català més internacional de la seva època
És una crònica sobre els viatges al fons del no-res, una èpica de la Costa Brava abans de la destrucció del seu paisatge, un compendi sobre les tradicions orals
Reconeguda per haver-ho fet molt bé amb núvols de tempesta, cabirols i muntanyes, l’escriptora ara li canta a un algoritme perquè balli
Nueva entrega del proyecto de la Fundación Juan March que está recuperando el fascinante corpus de 14 cuartetos numerados por el compositor madrileño, entre 1903 y 1952
’Èpic nails’, un concurs insignificant dedicat a la moda de les ungles
L’elenc de 18 actors és el millor d’aquest muntatge que imagina la continuació de ‘The Watsons’, la novel·la inacabada de Jane Austen
Vuelve al teatro barcelonés ‘Un ballo in maschera’ con un gran reparto que incluye a la estrella emergente Freddie De Tommaso, pero en una producción escénica que no convence y tampoco concuerda con el libreto utilizado de la ópera
‘Urgell. La febre de l’aigua’ documenta l’aventura èpica que va suposar la construcció del canal d’Urgell a partir dels avatars biogràfics dels seus avantpassats
El compositor estrena ‘Justice’ al Grand Théâtre de Ginebra, una òpera sobre l’accident d’una multinacional suïssa a les mines del Congo
‘La Calçotada’ (Halley Records) és el segon disc d’uns autèntics obrers de la rima, uns proletaris musicals de l’escena, com en diuen tota aquesta canalla
Pau Carrió firma un muntatge àgil sobre la relació de dos homes que, després de compartir habitació en un centre per a malalties mentals, són traslladats a un pis tutelat
La diva estadounidense encabeza el reparto de una excelente versión en concierto de ‘Dido y Eneas’ de Purcell en el regreso al Teatro Real de Il Pomo d’Oro con su magnífico coro y la dirección de Maksim Emelianichev
Arnau Puig i Marta Pérez suen la cansalada al vodevil ambientat en la França prerrevolucionària ‘El collar de la reina’, al Teatre Akadèmia
‘Els murs invisibles’, sens dubte, és el millor llibre que Ramon Mas ha publicat fins ara, com si abans de donar una cara memorable a la història que necessitava explicar-se li hagués calgut fer provatures amb “mil formes falses”
No es troben a la història de la literatura afirmacions de feminisme tan serenes com les de Marcela i Quijote
Rutinària sèrie sobre una colla que ja no té edat per anar de colònies
Fins al 25 de febrer, un muntatge sobre els linxaments a les xarxes socials a la Sala Beckett
La Virreina dedica una exposició a l’astre més ocult i rebec de l’òrbita de Tosquelles, Guattaru i Oury, revolucionadors del tractament psiquiàtric
A ‘Ofert a les mans, el paradís crema’ (Anagrama), l’escriptor ens ofereix els discursos del present en un ambient que crema amb l’esperança que el futur ens inquieti
El barón admite que su posición es “minoritaria”, pero reclama que le dejen expresarla. Montero cuestiona que el presidente de Castilla-La Mancha busque “notoriedad a través de la discrepancia”
El principal mèrit de la novel·la de Ponç Puigdevall és la concentració i la retallada emocional
L’error en l’ús del concepte “espanyolitzar” i la llengua com a arma dialèctica per defensar un concepte polit de país