_
_
_
_

El cinema del món visita Barcelona

Coincideixen a la capital catalana cicles de pel·lícules colombianes, alemanyes, cubanes i italianes a la recerca de públic

Fotograma de 'Crónica del fin del mundo', que es podrà veure a Diáspora.
Fotograma de 'Crónica del fin del mundo', que es podrà veure a Diáspora.

L'estil francès sempre ha simbolitzat un punt de referència inocultable en l'àmbit de la cinematografia europea, des de les seves formes primordials amb els germans Lumière, directors ante-litteram que van donar a llum la primera projecció pública el 1895 fins a la Nouvelle Vague, que va enlluernar el sector per mitjà d'artistes com Truffaut i Godard. Els últims anys s'ha registrat un autèntic boom d'una cinematografia, la francesa, en la qual preval l'interès per temàtiques diferents i que sosté abans que res el pluralisme de gèneres. Actualment, segons Unifrance, l'organisme encarregat de promocionar el cinema francès a l'exterior, França és el segon venedor mundial de cinema després dels Estats Units. Els propers dies també Barcelona tindrà el seu petit tros de cinema gal a les seves sales gràcies al cicle La teva cita amb el cinema francès, festival organitzat a Madrid per Unifrance que tindrà una extensió a la ciutat comtal el dissabte 18 d'octubre al Zumzeig Cine, amb dues sessions del thriller policíac Tip-Top, que comptarà amb la presència del director Serge Bozon.

No només cinema francès, sinó també alemany, colombià, italià i cubà. Fins al 31 d'octubre el Goethe-Institut, amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya, presentarà la nova temporada del festival de cinema alemany actual, al qual l'any passat van acudir unes 3.000 persones, amb una representativa majoria de catalans, segons afirma Bettina Bremme, programadora del festival la programació del qual podrà veure's enterament a la mateixa Filmoteca. “En aquesta tercera edició es podrà gaudir d'una selecció de nou de les pel·lícules d'autor més interessants de les recentment produïdes a Alemanya”, revela la coordinadora. El cicle presentarà obres de directors reconeguts com Edgar Reitz i produccions de talents emergents, com Christian Schwochow i Johannes Naber. “Mai no hem volgut seguir un criteri merament comercial. Potser per això l'acolliment en les primeres edicions va ser sorprenent”, declara.

La Diáspora és el primer i únic cicle colombià de Barcelona que aquest any celebra la seva onzena edició amb un homenatge a la societat civil colombiana amb particular atenció al diàleg intercultural amb Catalunya. “És un festival amb una forta empremta colombiana. No obstant això, no s'adreça només a colombians, més aviat intenta desenvolupar un diàleg entre la creativitat colombiana i realitats més enllà de les seves fronteres”, afirma Sandra Campos, directora de l'associació colombiano-catalana Imago, que coordina el cicle que es perllongarà fins al proper 26 d'octubre. El tribut al director Luis Ospina, un accentuat interès pel gènere documental i la projecció de Crónica del fin del mundo, de Mauricio Cuervo, premi a la millor pel·lícula colombiana del Festival de Cine de Bogotà, són les novetats d'un festival que l'any passat va tenir una participació de 2.400 espectadors, amb un 70% de públic català. Les 36 pel·lícules del cicle podran veure's en diferents espais de la ciutat comtal: la Filmoteca, Cine Girona, Casa América Catalunya, FNAC, SGAE i el CC Pati Llimona.

Indefectible així mateix la presència del cinema italià, celebrat al Centre Cívic Convent Sant Agustí que, mitjançant Atrium Films, aposta cada divendres fins al 24 d'octubre per alguns dels títols més compromesos del panorama cinematogràfic d'aquest país, entre els quals La scomparsa di Patò basada en l'homònima novel·la d'Andrea Camilleri. També destaca la presència fins al 17 d'octubre del Festival Internacional del Cine Pobre de Cuba que, dins de l'Espai Avinyó de Barcelona, programarà conferències, mostres de gastronomia cubana i projeccions de curtmetratges premiats, entre altres Cultura = Desarrollo económico, documental realitzat per la UNESCO sobre la ciutat de Gibara. Coneguda com la Vila Blanca, situada a la costa nord de la República de Cuba i seu original des del 2003 del Festival del Cine Pobre de Cuba, Gibara, a més, serà la protagonista d'una exposició fotogràfica a partir del proper dilluns 20 d'octubre al Casal Llatinoamericà de Catalunya.

Varietat de gèneres i preus assequibles (moltes entrades són gratis, altres no superen els 5 euros) per a títols exòtics que el 27, 28 i 29 d'octubre hauran de competir amb l'arribada de la VII edició de la Festa del Cine. 2,90 euros per a qualsevol pel·lícula per a un projecte que en la seva última edició, celebrada a l'abril, va arribar a vendre gairebé dos milions d'entrades i va contribuir a convertir Ocho apellidos vascos en la pel·lícula espanyola més taquillera de la història. N'hi haurà prou amb registrar-se a la pàgina www.fiestadelcine.com per poder veure, entre d'altres, la revelació de la 62a edició del Festival de Sant Sebastià La isla mínima, la pel·lícula premiada amb la Concha de Plata al millor actor per Javier Gutiérrez i dirigida per Alberto Rodríguez.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_