Els ‘riders’ de Deliveroo es planten amb les seves bicicletes
Els repartidors celebren una jornada de vaga per exigir millors condicions laborals


Una vintena de bicicletes s’amuntegaven ahir a l’entrada del carrer Portal de l’Àngel, al centre de Barcelona. Al seu costat, una piràmide de caixes de repartiment de la multinacional Deliveroo aguantava una pancarta que deia: “Riders en vaga”. Era la posada en escena del mig centenar de repartidors (conductors de bici o moto) de Deliveroo, l’aplicació mòbil d’enviament a domicili que ahir es van concentrar a la ciutat per denunciar les seves condicions laborals. La manifestació era el punt de partida de l’aturada que van celebrar, junt amb altres ciutats espanyoles (Saragossa, Madrid i Valencia), des de les vuit del vespre fins a les onze de la nit, les hores de més demanda.
Els treballadors van denunciar les pressions de l’empresa perquè signin un nou contracte que posa en risc certes condicions laborals bàsiques. “Els objectius són tres: que reincorporin els 15 treballadors acomiadats a tot Espanya com a represàlia per haver divulgat la vaga, que ens assegurin un mínim de 20 hores setmanals i que ens garanteixin un mínim de dues comandes per hora”, explicava ahir Eve Llagostera. L’empresa els paga prop de quatre euros per comanda, per la qual cosa volen assegurar una remuneració de vuit euros per hora.
Els repartidors —uns 230 a Barcelona, 950 a tot Espanya— s’han organitzat al voltant de la plataforma Riders x Drets, creada dins de la Intersindical Alternativa de Catalunya. “Som una contradicció laboral, perquè som autònoms, però l’empresa ens tracta com a assalariats. Som falsos autònoms”, lamentava ahir un altre rider.
El col·lectiu prepara més manifestacions i una nova jornada de vaga, que previsiblement s’allargarà des de dijous que ve fins diumenge.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Mueren un hijo menor y su padre intoxicados por humo en una vivienda de un pueblo de Palencia
Montero sobre la gestión sanitaria en Andalucía: “Moreno quiere coquetear con el copago”
El Papa lamenta en su mensaje de Navidad el sufrimiento de la población de Gaza
Las princesas Beatriz y Eugenia de York se unen a la Navidad real en Sandringham tras el año funesto de sus padres por el ‘caso Epstein’
Lo más visto
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- Juan Carlos Ferrero: “Más que dolor, siento pena; los finales siempre son tristes”
- Los ‘whatsapps’ de Mazón a Feijóo del día de la dana: “Un puto desastre va a ser esto presi”
- El líder groenlandés responde a Trump: “Groenlandia es nuestro país. Nuestras decisiones se toman aquí”
- La cúpula de Vox votó por unanimidad la destitución de Javier Ortega Smith




























































