Vetat el nou espot del Carnet Jove perquè hi surt una senyera
La Generalitat ha acusat Autocontrol de prohibir anuncis basant-se en criteris polític

L'organisme Autocontrol, entitat estatal que controla la publicitat, ha cancel·lat el nou espot del Carnet Jove abans de la seva emissió. Segons la Conselleria d'Afers Socials, Treball i Famílies de la Generalitat, Dolors Bassa, l’anunci s’ha retirat perquè hi apareix una senyera i té connotacions polítiques, segons informa Europa Press.
La Generalitat ha acusat Autocontrol de fer política perquè en veure "qualsevol cosa catalana, en aquest cas una senyera, els surt el tic de la prohibició". Davant la petició de modificar, algunes veus en off i algunes imatges de l’anunci, la Secretaria ha considerat que no s'ha de canviar perquè respon a allò que vol transmetre: "Els nous temps".
"Atès el context social actual en què ens trobem, la difusió de l'anunci es podria entendre per part del públic com un missatge de contingut polític, en particular les imatges on es veu un jove onejant la senyera al cim d'una muntanya i cridant amb orgull i alegria", al·lega l'informe citat pel departament de Dolors Bassa. La Secretaria de Joventut de la Generalitat no comparteix la decisió de vetar part de la seqüència de l’anunci, perquè va ser ideat per destacar la nova imatge del Carnet Jove i associar-lo a la voluntat de canvi constant dels joves.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
María Corina Machado denuncia amenazas de “ejecuciones extrajudiciales” a presos políticos en Venezuela
Feijóo remite a la jueza sus ‘whatsapps’ con Mazón el día de la dana y pide declarar por vía telemática
El abogado de Sijena ofrece un acto de conciliación al director del MNAC, pero exige su dimisión
Ana Peleteiro anuncia que está embarazada cinco meses después de su aborto: “Nuestro angelito en el cielo nos ha enviado el regalo más grande”
Lo más visto
- El líder groenlandés responde a Trump: “Groenlandia es nuestro país. Nuestras decisiones se toman aquí”
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la lista de números premiados
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia
- La cúpula de Vox votó por unanimidad la destitución de Javier Ortega Smith




























































