Rajoy rebutja reunir-se amb les comunitats per tractar el dèficit
Susana Díaz va plantejar al president una reunió del Consell de Política Fiscal

El president en funcions, Mariano Rajoy, ha rebutjat una sol·licitud de la presidenta d'Andalusia, Susana Díaz, per convocar a les comunitats i escoltar les seves reclamacions entorn dels sacrificis que els ha exigit el titular d'Hisenda Cristóbal Montoro. Després de la desviació del dèficit de 2015, Montoro ha intervingut les despeses d'Aragó i Extremadura i ha enviat cartes a 12 comunitats exigint que congelin la despesa.
Davant la gravetat de la situació, la presidenta d'Andalusia, Susana Díaz, va trucar Rajoy perquè convoqués una reunió del Consell de Política Fiscal i Financiera, l'organisme que reuneix als departaments d'Hisenda del Govern central i de les comunitats autònomes. Rajoy, no obstant això, ha rebutjat aquesta proposta de la presidenta andalusa, segons fonts coneixedores de les converses entre tots dos. A més, en una trucada realitzada aquest divendres, Rajoy va rebutjar qualsevol canvi en la política de contenció del dèficit de les comunitats.
La presidenta andalusa va parlar amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, per comentar-li el rebuig de Rajoy a convocar aquesta reunió. Puigdemont vol fer front comú en aquesta batalla de les autonomies contra el ministeri d'Hisenda per l'objectiu de dèficit i va trucar quatre presidents autonòmics —Aragó, Balears, Comunitat Valenciana i Extremadura— per transmetre'ls el seu suport i col·laboració per fer front a la "norma injusta" de reducció de dèficit que el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, exigeix a les comunitats.
Montoro va enviar una carta a 12 comunitats exigint-los congelació de la despesa, una demanda que van rebutjar a l'uníson Catalunya, les autonomies governades pel PSOE i Castella i Lleó, amb Govern del PP. Oriol Junqueras, vicepresident català, va reptar Montoro a aplicar les retallades a les comunitats: "Si vol que vingui i tanqui un hospital".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Última hora de la actualidad política, en directo | Puente carga contra Sumar por reclamar una crisis de Gobierno: “No tiene sentido un sacrificio ante el altar”
El gigante de los pagos PayPal solicita convertirse en banco para impulsar los préstamos
El Supremo desvía a la Audiencia Nacional la decisión sobre la cobertura legal del comité del apagón
Pasión por ‘Xiao Xiao’ y ‘Lei Lei’: colas de más de tres horas para ver a los últimos pandas de Japón antes de su vuelta a China
Lo más visto
- Un trabajador de Acciona asegura que fue el exdirector de Construcción quien le sugirió colaborar con Servinabar, la empresa a la que la UCO vincula con Cerdán
- Eurovisión 2026 cierra la lista de sus países participantes, la cifra más baja desde 2004
- El juez cree que la red de Leire Díez y el exdirector de la SEPI contó con “diversos cargos públicos” para el cobro de comisiones entre 2021 y 2023
- La UE eleva la presión sobre Venezuela al prorrogar las sanciones al círculo de Maduro en plena escalada de Estados Unidos
- Sánchez se mueve para seguir: pacta una cita con Junqueras, anuncia un abono único y descarta tocar el Gobierno




























































