Panamà intervé una filial del BPA per “protegir” els seus clients
El supervisor del país considera que l'entitat podria tenir problemes per respondre


La Superintendència de Bancs de Panamà (SBP) ha decidit intervenir la filial de la Banca Privada d'Andorra (BPA). El supervisor bancari del país considera que hi ha risc que l'entitat pugui tenir "accés real" a la majoria dels actius "per fer front als seus dipositants". Això, segons un comunicat de la SBP, podria afectar les operacions del BPA en aquesta jurisdicció, ja que la majoria dels actius líquids per respondre als seus dipòsits es troben a Andorra. Aquesta és la tercera intervenció d'una unitat del grup, després que ja es prengués el control de la matriu, a Andorra la Vella, i de la filial espanyola de Banco Madrid.
La decisió del supervisor panameny suposa la "presa de control administratiu i operatiu immediat" de la filial, en considerar que "els interessos dels dipositants corren perill" com a conseqüència de les decisions plantejades per la unitat anticorrupció del Tresor nord-americà, el FinCen. La SBP assenyala que els casos amb els quals es relaciona l'entitat de suposat blanqueig de capitals per activitats procedents del crim organitzat de Rússia, la Xina, Veneçuela i Mèxic incrementen "de forma material" el "risc de reputació" del grup.
A Andorra la Vella, les autoritats segueixen reunint-se amb els bancs del país per consultar els passos que cal fer a partir d'ara. El ministre de Finances d'Andorra, Jordi Cinca, ahir no va descartar noves accions al BPA en cas que es posin de manifest irregularitats en la gestió i l'operativa per apaivagar una possible reacció adversa dels mercats.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Un ensayo y dos errores: del nacimiento de las campanadas tal y como las conocemos hasta hoy
Muere Gilda Gnecco, la médica que votaba en voz alta en nombre de su mejor amiga detenida y asesinada en la dictadura
Galán y Petro chocan ante el aumento de la tarifa de TransMilenio por la subida del salario mínimo
Trump alardea de su salud, pero sus propias declaraciones revelan elementos preocupantes
Lo más visto
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”
- Trump avisa de que está preparado para atacar Irán si sigue la represión de las protestas y Teherán amenaza con “caos en toda la región”
- Los cuatro puentes largos que hay en 2026 y el resto de festivos del calendario laboral
- Cuerpo anuncia que en enero se aprobará la norma que limita los intereses del crédito al consumo




























































