_
_
_
_

David Bowie i Miles Davis protagonitzen el festival In-Edit

El documental 'Everybody’s everything', sobre el raper Lil Peep, obrirà el certamen el 24 d'octubre

Fotograma de 'David Bowie: Finding Fame'.
Fotograma de 'David Bowie: Finding Fame'.

El festival de documentals musicals In-Edit torna a Barcelona aquest 24 d'octubre, fins al 3 de novembre, amb la 17a edició. Aquesta vegada In-Edit, més enllà d'explorar la vida de grans estrelles de la cançó, com David Bowie i Miles Davis, descobrirà artistes i músics de noves generacions, amb llenguatges artístics que creen altres maneres d'explicar una mateixa realitat.

Només cal fixar-se en l'obra que obre el festival, Everybody’s everything (de Sebastian Jones i Ramez Silyan), que explica la intensa i meteòrica vida del jove raper Lil Peep, per adonar-se de les noves temàtiques que està adquirint el gènere del documental. Una altra pel·lícula reveladora és Ibiza: The Silent Movie, l'última creació de Julien Temple, que es focalitza en l'actualitat de l'illa i que s'encarregarà de tancar l'esdeveniment. A partir del 30 d'octubre el festival també aterrarà a Madrid. Allí l'obra que obrirà el certamen serà Si me borrara el viento lo que yo canto, el documental de David Trueba sobre el cantautor Chicho Sánchez Ferlosio, que també es podrà veure a Barcelona en la secció Panorama.

El certamen conserva l'epígraf, What’s the story?, i el concepte de les darreres edicions, “amb la mirada sempre posada més en la història que no pas en el personatge musical”, comenta Luis Hidalgo, director artístic de l'In-Edit. De la secció Km0, dedicada a les produccions més locals, destaca el film BCN 1989 Keith Haring (dels cineastes Lulú Martorell, Roger la Puente i César de Melero), una crònica del pas del grafiter per la ciutat preolímpica, i una cinta de Marc Barceló, Revolució sonora: Vivències a les Cases de la Música, que mostra la tasca pedagògica d'un projecte que apropa la música a petits i joves amb discapacitat funcional. Per la seva banda, la secció Internacional la componen sis documentals, des d'Inner landscape, de Frank Scheffer, sobre l'òpera de Sichuan, a Who let the dogs out, del director canadenc Brent Hodge, sobre el grup musical Baha Men, “que reflexiona sobre el sentit de l'autoria avui dia, amb un to gairebé humorístic”, explica Hidalgo.

En la secció La Mirada apareixen els noms més coneguts. Com David Bowie: Finding fame, on Francis Whately mostra els inicis de la seva carrera, amb poques esperances de futur; Miles Davis: Birth of cool, un recorregut per la trajectòria de Davis basat en el testimoni de persones del seu entorn, així com una àmplia diversitat de mirades sobre Leonard Cohen, Michael Hutchence o el Niño de Elche.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Más información

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_