La inseguretat colpeja el cor de l’economia tunisiana
Els ingressos derivats del turisme han permès al país corregir els desequilibris exteriors


Ja ho deia el Fons Monetari Internacional (FMI) en el seu informe del desembre passat sobre Tunísia: "La principal amenaça [per a l'economia tunisiana] està directament vinculada a les tensions de seguretat regionals i domèstiques". Especialment per l'impacte que la inseguretat té sobre una de les principals indústries del país: el turisme.
"Tunísia està completant amb èxit una satisfactòria transició política a la democràcia enmig d'un complex escenari marcat per les tensions socials i de seguretat, el feble creixement dels seus socis comercials i l'impacte dels conflictes regionals. Alhora, importants desequilibris externs i fiscals, una taxa de desocupació elevada i la creixent debilitat del sistema financer continuen sent els principals reptes", subratllava l'organisme que dirigeix Christine Lagarde.
Són les divises rebudes a través dels turistes les que han ajudat a equilibrar els comptes externs de Tunísia, que no obstant això s'ha vist colpejada per la pèrdua d'ingressos derivada de la caiguda del preu del petroli. La feble recuperació europea tampoc ajuda el país, que exporta el 80% dels productes que ven a l'exterior cap a la Unió Europea.
El Fons estimava al desembre que Tunísia creixeria aquest any al voltant d'un 3%, cosa que suposa una lleu recuperació respecte del 2,4% aconseguit l'any passat.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Registro especial de la Pensión para el Bienestar de Mujeres y Personas Adultas Mayores en Michoacán: fechas y requisitos
Trump ordena el “bloqueo total de los petroleros sancionados” que entren y salgan de Venezuela
La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
Prima de diciembre 2025: ¿Cuál es la fecha límite para recibir el pago y cómo calcular el monto?
Lo más visto
- Elon Musk, más cerca de ser el primer hombre en alcanzar una fortuna de un billón de dólares
- La UCO precipitó la detención del expresidente de la SEPI porque se percató de que lo seguían cuando iba a una cita con Leire Díez
- El rechazo de Francia y las dudas de último minuto de Italia amenazan con descarrilar la firma del acuerdo entre la UE y Mercosur
- La jueza de la dana declina citar a Sánchez porque no consta que estuviera informado “en tiempo real” por Mazón como Feijóo
- Interior nombra jefe de la UCO al coronel Pedro Merino, exintegrante de la unidad y que estuvo destinado en La Zarzuela y Seguridad Nacional




























































