Les Tres Xemeneies: i ara què?
La biennal Manifesta a l’antiga central tèrmica de Sant Adrià s’acaba just quan engeguen els projectes d’urbanització i arquitectura d’un nou barri cridat a ser bandera de la gran Barcelona
La biennal Manifesta a l’antiga central tèrmica de Sant Adrià s’acaba just quan engeguen els projectes d’urbanització i arquitectura d’un nou barri cridat a ser bandera de la gran Barcelona
L’exposició ‘100 objectes d’Ikea que ens hauria agradat tenir a Vinçon’ compara aquestes dues botigues de mobiliari i decoració al Dhub
‘Watch! Watch! Watch!’ és un fabulós viatge per la vida i l’obra del fotògraf, que es pot veure a la KBr Fundación Mapfre de Barcelona
La categoria del ‘grotesc’, com a categoria associada al ‘mal gust’ o al ‘kitsch’ ja no posseeix vigència, com mostra Giovanni Macchia en el seu assaig ‘El príncipe de Palagonia’
L’exposició de la Pedrera reuneix l’obra de vuit artistes que van assentar les bases de l’escultura abstracta
L’artista es va desprenent de mica en mica de l’arxiu que atresora en una nau del Poblenou perquè els objectes tornin al seu origen, amb la gent
Al Bòlit_Pou Rodó hi ha un repertori heterodox i incomplet que va de l’Arale a Pipi Langstrum, passant per Forrest Gump i tants idiotes literaris, cinematogràfics, folklòrics
El museu remou el fons permanent, que vol indagar en els nous relats de la museografia, alguns dels quals van més enllà de l’art contemporani
És la Biennal Manifesta 15 el cap de brot més visible i espectacular d’un programa metropolità per acostar propostes culturals interessants més enllà de Barcelona?
La pintora inaugura ‘L’anguila. La carn com a pintura i la pintura com a mirall’ a la Fundació Vila Casas
Omplir i evidenciar els buits de coneixement sobre la memòria històrica és un dels objectius de la biennal d’art i, en especial, de l’exposició que comissaria Germán Labrador
La gran proposta de la Biennal és renaturalitzar l’àrea metropolitana, com es pot veure en el ramat d’ovelles en un prat de la portada del catàleg
La realitat és que consumim cultura en les condicions físiques menys òptimes, i això perjudica no només el producte sinó, sobretot, la nostra experiència artística
Fa l’efecte que l’art, en moltes de les seves manifestacions, actua com una mena de rehabilitació sense utilitat aparent, però reinstaura l’edifici
Dels grans itineraris que proposa la biennal, escollim el que va de la CIBA de Santa Coloma de Gramenet fins a les Tres Xemeneies de Sant Adrià de Besòs
Els dos artistes exposen al Centre Cultural La Mercè de Girona en una mostra comissariada per Esteve Miralles
Pintura, escultura, disseny, fotografia i moltes galeries formen part de les exposicions més destacades dels propers mesos
Millor seria que la franja marítima estigués punxada per un seguit de carrers que fossin com altres Rambles
Mor als 93 anys el reconegut dissenyador industrial català, primer Premio Nacional de Diseño i creador de peces tan icòniques com el llum de peu TMM
Un gabinet de curiositats, una ronda pagada per Picasso, eròtica japonesa, artesania contemporània, l’enigmàtica Sarah Moon i... moltes altres coses que alimenten l’ànima.
Fins al 24 de setembre, es presenta ‘Façana, foto, festa, futur, fideus’, l’exposició més gran dedicada a l’artista barceloní
Diu que el capitalisme ha espremut les ciutats i el seu teixit cultural i popular amb una primera gran passada extractiva, com va ocórrer amb el petroli
L’exposició que comissaria Manuel Borja-Villel s’absté de lligar les obres amb una interpretació forta, però Tàpies sempre convida a anar més enllà
La directora, una espigoladora nata, tenia un interès genuí per la gent anònima i per allò que passa als marges de la societat
‘Tan lluny, tan a prop’ és una retrospectiva dedicada al fotògraf barceloní, plena de retrats i paisatges que inaugura l’estiu al Palau Solterra de Torroella de Montgrí
El centre gironí acaba el curs amb una exposició col·lectiva dels professors de l’Escola Municipal d’Art, tots artistes de reconeguda trajectòria
Art immersiu, realitat virtual i obres que només tenen sentit en fotografiar-les: què ha suposat per al nostre lleure l’explosió de l’economia de l’experiència?