_
_
_
_

El llenguatge publicitari de Leopoldo Pomés obté el Nacional de Fotografia

El jurat distingeix “la seva contribució a la història de la imatge a Espanya, amb una trajectòria vinculada en els seus inicis a l'avantguarda artística del grup Dau al Set i AFAL"

Leopoldo Pomés, davant d'una fotografia del seu famós anunci de televisió per a la marca Terry, el març del 2015.
Leopoldo Pomés, davant d'una fotografia del seu famós anunci de televisió per a la marca Terry, el març del 2015.CRISTÓBAL CASTRO

El fotògraf i publicista Leopoldo Pomés (Barcelona, 1931) ha estat guardonat aquest dimarts amb el Premi Nacional de Fotografia 2018, que concedeix el Ministeri de Cultura i Esport i està dotat amb 30.000 euros. El jurat, que ha triat Pomés per unanimitat, ha motivat la seva decisió perquè el fotògraf ha participat "en la configuració del nostre imaginari col·lectiu, introduint un nou llenguatge fotogràfic dins de la publicitat, amb una mirada renovada a la societat de la seva època", ha assenyalat la nota del ministeri.

El jurat subratlla de Pomés "la seva contribució a la història de la imatge a Espanya, amb una trajectòria, vinculada en els seus inicis a l'avantguarda artística del grup Dau al Set i Afal, i sempre compromesa amb la modernitat; Leopoldo Pomés ha participat en la configuració del nostre imaginari col·lectiu, introduint un nou llenguatge fotogràfic dins de la publicitat, amb una mirada renovada a la societat de la seva època”.

Leopoldo Pomés va adquirir el 1946 la seva primera càmera fotogràfica. Nou anys més tard va irrompre en la fotografia amb la seva primera exposició, a les desaparegudes Galeries Layetanas de Barcelona. El 1961 va crear, amb Karin Leiz, els Estudis Pomés i va començar a dedicar-se al cinema i a la publicitat. Així, el 1965 va ser premiat al Festival de Cinema Publicitari de Canes i sis anys després va obtenir el Lleó d'Or de cinema publicitari a Venècia. El 1982, va participar en una gran exposició amb altres fotògrafs catalans, com Català-Roca, Xavier Miserachs i Oriol Maspons. El 1995 va exposar la seva sèrie Toros, a ARCO i al Centre Andalús de la Fotografia. Dos anys després es va muntar una retrospectiva de la seva obra al Palau de la Virreina, a Barcelona.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_