Entitats de la comunitat educativa fan una crida a mantenir els col·legis oberts
Organitzacions com Òmnium, Som Escola, sindicats i AMPA obren un web perquè famílies i veïns s'apuntin com a voluntaris per mantenir les escoles obertes l'1 d'octubre


Entitats de la comunitat educativa han fet una crida a les famílies a mantenir oberts els col·legis l'1 d'octubre. Sota el paraigua del projecte Escoles Obertes, diverses organitzacions, com Plataforma per la Llengua, Som Escola o el sindicat USTEC, han creat una pàgina web (Escolesobertes.eu) perquè la gent s'apunti com a voluntària per mantenir les escoles obertes.
"Davant de les ultimes notícies i esdeveniments, persones vinculades a la comunitat educativa ens hem reunit per expressar el nostre rebuig a precintar els col·legis i fem una crida a la ciutadania per obrir les escoles, que s'obrin a la democràcia", ha indicat el portaveu del projecte, Josep Maria Cervelló. Entre els assistents a l'acte hi havia també la directora general de secundària del Departament d'Ensenyament, Rosa Ortigal.
Els organitzadors del projecte fan una crida a mobilitzar-se l'1 d'octubre, tot i que reconeixen que estan "improvisant" segons se succeeixen els esdeveniments. No obstant això, han indicat que demanen una "mobilització cívica, ordenada i pacífica", sense confrontacions amb les forces de seguretat, que tenen l'obligació de la Fiscalia de precintar els col·legis electorals abans del dia 30.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Brigitte Bardot, una vida en imágenes
Los equipos de rescate reanudan la búsqueda de los cuatro españoles desaparecidos en un naufragio en Indonesia
Muere la actriz Brigitte Bardot, musa del cine francés y activista controvertida, a los 91 años
Aviso rojo en Murcia por el temporal que ha causado inundaciones en Málaga
Lo más visto
- Los grandes derrotados del Gordo de Navidad de Villamanín, 15 jóvenes de entre 18 y 25 años: “Hoy hemos perdido amigos”
- El alpinista Simone Moro sobrevive a un infarto a 5.000 metros y anuncia la creación de un servicio de rescate aéreo en el Karakoram de Pakistán
- ¿Qué pasa si uno solo de los ganadores del Gordo de Villamanín decide denunciar?
- Acuerdo en Villamanín por el Gordo sin repartir: la comisión de fiestas cede más de dos millones por la paz del pueblo
- Europa entra en estado de alerta ante la embestida estratégica de Trump





























































