Pedro Sánchez demana diàleg, la reforma de la Constitució i més autogovern per a Catalunya
El secretari general del PSOE defensa que l'error del PP amb l'Estatut no justifica la deriva de la il·legalitat

A dues setmanes perquè se celebri el referèndum d'independència que ha convocat la Generalitat i ha suspès el Tribunal Constitucional, Pedro Sánchez ha reiterat aquest diumenge a Mariano Rajoy el seu suport per combatre el desafiament independentista. El secretari general del PSOE ha insistit que va ser un error el recurs que va presentar el PP davant el Tribunal Constitucional contra l’Estatut d'Autonomia que van votar els catalans, però ha insistit que això no justifica la deriva del secessionisme i el repte a les institucions de l’Estat.
“Va ser un error que Rajoy intentés aconseguir la Moncloa a força d'enfrontar territoris amb la sentència de l’Estatut, però aquest error mai pot justificar la deriva de la il·legalitat, ni la dels quals assetgen alcaldes i alcaldesses”, ha dit el líder socialista, que ha tornat a arremetre contra l'independentisme per pressionar els edils socialistes que es neguen a col·laborar amb l'1 d'octubre.
“La democràcia és molt més que posar urnes: sense cens, amb urnes amagades, imprimint-se paperetes a casa. El nostre compromís és votar amb garanties”, ha insistit Sánchez, que en un altre moment ha denunciat la “deserció de les institucions” que està fent l'independentisme.
Sánchez ha participat aquest diumenge a la festa de la Rosa del PSC a Gavà (Baix Llobregat), on han assistit més de 20.000 persones. Miquel Iceta, primer secretari del PSC, ha carregat contra l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per signar un pacte amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, per fer possible l'1 d'octubre. Un pacte, que Colau, “té amagat i no ens ensenya”, ha etzibat Iceta.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
El Madrid remonta 14 puntos para brindarle una victoria a Sergio Llull en su partido 1.200 con la camiseta blanca
Margarita Maza Parada, la mujer liberal y consejera política que impulsó el triunfo de la República
La Marina repatria a México los cuerpos de las víctimas del accidente aéreo en Texas
Detenido en Morelia un presunto implicado en el asesinato del líder de las autodefensas Hipólito Mora
Lo más visto
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas
- Trump avisa de que está preparado para atacar Irán si sigue la represión de las protestas y Teherán amenaza con “caos en toda la región”
- Sergio Ramos lidera a un grupo de inversores para comprar el Sevilla
- Cuerpo anuncia que en enero se aprobará la norma que limita los intereses del crédito al consumo
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”






























































