Signatures per poder jugar al FIFA 17 en català
Plataforma per la llengua a començat una recollida de signatures perquè EA Sports inclogui el catalá entre las llengües del videojoc

Us imagineu guanyar la Champions amb el Barça mentre que Joan Maria Pou, Joaquim Maria Puyal o Bernat Soler narren el partit en català? L'ONG Plataforma per la Llengua ha començat una recollida de signatures a la xarxa perquè això sigui finalment possible. La campanya, canvia.cat, que va arrencar el passat 26 de gener, ja ha reunit 7.884 suports –fins aquest dimarts a les 13.15–, demana a la empresa creadora del videojoc, EA Sports, que s'ofereixi també en català. Cadascuna de las signatures que es fa arriba als servidors d'EA Sports com una petició, així faran pressió popular sobre l'empresa.
"La presència de videojocs en català al mercat és gairebé nul·la" ja que "només un 9% estan en llengua catalana, contra el 93% disponibles en castellà i el 100% en anglès", expliquen els promotors de la petició. Per això des de l'ONG consideren necessari que jocs d'aquest tipus, que arriben a una gran part de la població i requereixen un locutor propi que narri els partits i que més a més son líders de vendes, obrin aquest debat lingüístic.
No és la primera vegada que des de Plataforma per la Llengua impulsen iniciatives d'aquest tipus. L'any passat van fer una altra petició, en aquest cas a la plataforma de sèries Netflix, per què oferissin algunes sèries en català, cosa que finalment van aconseguir. També van intentar que la web de contactes professionals Linkedin inclogués el català, però aquesta petició encara s'està negociant.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Las mejores playas de México con certificado ‘Blue Flag’ por su calidad de agua, servicios y seguridad
Detenido el ‘influencer’ Jaime Toral, acusado por trata de personas en Veracruz
El Gobierno de Petro suspende la financiación de becas de posgrado de la fundación Colfuturo
Irina Karamanos por el retorno del rol de primera dama en Chile: “Que nuestra política sea presidencialista no quita que sea contemporánea”
Lo más visto
- El líder groenlandés responde a Trump: “Groenlandia es nuestro país. Nuestras decisiones se toman aquí”
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- La cúpula de Vox votó por unanimidad la destitución de Javier Ortega Smith
- Juan Carlos Ferrero: “Más que dolor, siento pena; los finales siempre son tristes”
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la lista de números premiados





























































