S&P degrada un altre esglaó la nota de Catalunya dins del bo porqueria
L’agència assenyala que la Generalitat és més feble del que preveia, pel deute a curt termini


L’agència Standard & Poor’s ha tornat a degradar la qualificació creditícia de la Generalitat de Catalunya, que passa de BB- a B+, amb perspectiva negativa. D’aquesta manera la firma manté l’Administració catalana en situació de bo porqueria, però allunyada de la d’impagament. El motiu de la nova rebaixa és el risc de gestió del deute a curt termini, implícit en la reclamació que alguns préstecs a curt termini es puguin convertir en préstecs a llarg termini, com ha manifestat el conseller d’Economia, Oriol Junqueras.
“La gestió de venciment de les obligacions de deute a curt termini de Catalunya té més riscos que els que nosaltres prèviament havíem considerat”, assenyala un comunicat enviat per l’agència, que considera també la incertesa que s’obre amb aquest escenari.
Standard & Poor’s recorda que el rescat autonòmic, a través del Fons de Liquiditat Autonòmic, ha servit perquè l’Estat hagi injectat des del 2012 43.000 milions d’euros per finançar Catalunya. La provisió de fons que assegura l’Administració central és valorada per l’entitat a llarg termini, ja que cobrirà les seves necessitats a llarg termini, i qüestiona l’escassa capacitat de les arques autonòmiques per generar caixa. Segons els seus càlculs, aquesta capacitat només servirà per cobrir menys del 40% del deute de Catalunya en els pròxims dotze mesos.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Nazareth Castellanos, neurocientífica: “Hay que educar desde la escuela en técnicas de prevención de la ansiedad”
Estados Unidos ataca al Estado Islámico en Nigeria tras las amenazas de Trump por los asesinatos de cristianos
Se eleva a 10 el número de fallecidos al volcar un autobús en Veracruz
La Fiscalía de Ciudad de México confirma que el hombre asesinado en la Zona Rosa era El Panu, jefe de seguridad de Los Chapitos
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva





























































