L’exprofessor de gimnàstica confessa que va abusar dels seus alumnes
Assegura que estava esperant el moment de ser denunciat i creu que tot és a causa de l’estricta educació que va rebre


Joaquín Benítez Peña, el professor acusat d'haver agredit sexualment diversos dels seus alumnes dels Maristes de Sants-les Corts, ha confessat aquest divendres que totes les denúncies presentades contra ell són certes.
Benítez, que actualment té 57 anys, ha assegurat en declaracions a El Periódico que esperava que es fessin públiques totes les seves agressions molts anys abans. L'exprofessor de gimnàstica viu ara amb el seu germà bessó, que té una discapacitat de caràcter intel·lectual, en una casa aïllada en un petit municipi proper a Girona.
El docent assegura que volia demanar perdó als seus exalumnes pel mal que els havia causat les seves agressions sexuals. A més, Benítez, que s'ha convertit a l'Església de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies, els mormons, afirma que des que va ser expulsat el 2011 del centre en el qual havia treballat gairebé tres dècades esperava l'allau de denúncies. Tots aquests anys li han permès demanar perdó a Déu. Benítez considera que després del perdó diví havia arribat el moment de retre comptes a la societat.
El professor ha afirmat que va cometre els abusos per debilitat, i en culpa l'educació que havia rebut de jove. Una formació severa basada en els principis catòlics més estrictes el van obligar a ocultar la seva condició homosexual durant anys. Benítez confia que aquest cap de setmana declararà davant el jutge que està instruint la causa i posteriorment desapareixerà.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Del café del desayuno al champán en 21 minutos y una despedida por jubilación: la lluvia de millones en el centro de Madrid
Diez años de custodia de los libros personales de Mario Vargas Llosa: la guardiana de la biblioteca del Nobel en Arequipa
Las mujeres en México no facturan porque tienen que cuidar
Los bancos colombianos recuperan las utilidades mientras analizan los riesgos de 2026
Lo más visto
- Así te hemos contado las elecciones en Extremadura | El PP gana en Extremadura con 29 escaños, pero necesitará para gobernar a un Vox que crece
- Los jueces del Tribunal Penal Internacional se rebelan ante las sanciones de Trump: “No hay que ceder”
- Oona Chaplin: “Le conté a James Cameron que vivía en una cabaña en los árboles y que estaba iniciando un proyecto de permacultura con una amiga”
- Fernando Blasco, matemático: “Ganar el Gordo es más difícil que encontrar un regalo escondido en un asiento del Bernabéu”
- Los resultados de las autonómicas en Extremadura, municipio a municipio




























































