Fernández Díaz rebutja qualsevol “intencionalitat política” a l’arrest
El ministre de l’Interior recorda que la denúncia contra CDC va sorgir d’una regidora d’ERC


El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha arremès aquest dimecres contra els que veuen una intenció política o electoral en la detenció feta al tresorer de Convergència i ha manifestat que sent “vergonya aliena” davant del “victimisme” de polítics investigats per corrupció. En unes declaracions a la premsa davant la seu de les Nacions Unides a Nova York, Fernández Díaz ha recalcat que "intentar veure intencionalitat política és tant com acusar la Justícia, acusar la Fiscalia d'actuar amb finalitats polítiques", ha afirmat el ministre en declaracions als periodistes a l'exterior de la seu central de l'ONU.
El ministre, que copresideix una sessió del Consell de Seguretat centrada en les víctimes del terrorisme, ha recordat que l'operació va arrencar el 2010 arran de la denúncia d'una regidora d'ERC contra l'alcalde de Torredembarra i ha assegurat que el desenvolupament de la investigació segueix el seu propi temps i no hi ha ingerències polítiques en el context de l'auge independentista català.
El president de la Generalitat, Artur Mas, líder de Convergència, sí que veu intenció política en l'actuació de la justícia i ha assegurat que se sent objecte d'una “caça major”.
En resposta, Fernández Díaz també ha citat en català l'acusació llançada pel llavors president de la Generalitat, Pasqual Maragall, el 2005 a Mas al Parlament, quan li va dir: “Vostès tenen un problema, aquest problema es diu 3%”. Després, ha recordat el ministre, el líder convergent va recordar a Maragall que havien de fer coses junts i aquella acusació va ser retirada.
“Ara mateix, el victimisme té un límit", ha insistit. "Intentar embolicar-se en la bandera de Catalunya per intentar justificar determinades coses crec que el que genera és vergonya aliena, no té cap credibilitat”, ha afirmat Fernández Díaz.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Un récord para Mbappé en la noche del desencanto del Bernabéu con el Real Madrid
La Real Sociedad ya tiene nuevo entrenador: Pellegrino Matarazzo
Una manifestación recorre el centro de Valencia para denunciar que el precio de la vivienda es “impagable”
Real Madrid - Sevilla | Mbappé, tras igualar el récord de goles de Cristiano: “La celebración era para él, es mi ídolo”
Lo más visto
- Uno de los promotores de la señal V-16 de tráfico: “Es duro oír el testimonio de víctimas que han sufrido amputaciones al poner los triángulos”
- Cae una organización que enviaba camiones cargados de cocaína desde Marbella hasta varios países europeos
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La policía registra varios domicilios y las oficinas de la ministra francesa Rachida Dati por otro presunto caso de corrupción
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire




























































