Homs recorda a Esquerra que el pacte de legislatura continua vigent
La Generalitat resta importància a "l'ultimàtum" dels republicans per convocar eleccions
La Generalitat ha volgut refredar aquest dimarts les crítiques d'Esquerra Republicana davant la intenció d'Artur Mas de no anticipar les eleccions i ha recordat que el partit d'Oriol Junqueras va signar un pacte de legislatura que es troba en el seu equador.
"Nosaltres tenim voluntat de complir aquest pacte i estic segur que Esquerra també", ha dit aquest migdia el portaveu de la Generalitat i conseller de la Presidència, Francesc Homs, en acabar la reunió setmanal del Govern.
Homs ha agraït el gest d'Esquerra Republicana de no presentar una esmena a la totalitat dels Pressupostos i, amb tota probabilitat, de donar suport aquest dimecres a l'avantprojecte de llei al Parlament. No obstant això, el conseller no considera que els republicans els hagin donat un "ultimàtum" perquè es convoquin les eleccions abans del 19 de gener com a moneda de canvi per fer aquest gest.
"El que hi ha és un acord de legislatura signat fa dos anys que sustenta el Govern. Som a l'equador i la voluntat és complir-lo", ha insistit Homs.
El conseller ha defensat els comptes de la Generalitat per al 2015 i ha tornat a allunyar el fantasma de la dissolució del Parlament amb l'argument que "no tindria sentit convocar eleccions si hem d'aprovar els Pressupostos". En aquest sentit, Homs ha volgut desvincular també la celebració del referèndum "definitiu" sobre la independència del "debat ordinari de la legislatura", com és l'aprovació dels Pressupostos.
"Barrejar el debat dels Pressupostos amb les eleccions plebiscitàries són coses que no coincideixen en el temps", ha insistit Homs.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Trump nombra a Jeff Landry, gobernador de Luisiana, enviado especial para Groenlandia
Miren Ibarguren anuncia que está embarazada de su segundo hijo con Alberto Caballero
Del café del desayuno al champán en 21 minutos y una despedida por jubilación: la lluvia de millones en el centro de Madrid
La debilidad del dólar apuntala al peso mexicano en el último tramo del año
Lo más visto
- Así te hemos contado las elecciones en Extremadura | El PP gana en Extremadura con 29 escaños, pero necesitará para gobernar a un Vox que crece
- Los jueces del Tribunal Penal Internacional se rebelan ante las sanciones de Trump: “No hay que ceder”
- Oona Chaplin: “Le conté a James Cameron que vivía en una cabaña en los árboles y que estaba iniciando un proyecto de permacultura con una amiga”
- Fernando Blasco, matemático: “Ganar el Gordo es más difícil que encontrar un regalo escondido en un asiento del Bernabéu”
- Los resultados de las autonómicas en Extremadura, municipio a municipio




























































