Tres dies molt a prop d’Alejandro
Sense tocs flamencs, amb decidida vocació melòdica i pop, porta al Palau el seu nou disc

Allà als anys vuitanta ho deien els Ilegales, inefable grup de rock irat: “tiempos nuevos, tiempos salvajes”. No es podien imaginar llavors quina mena de salvatgisme portarien els nous temps, ara ja entre nosaltres. Aquesta aparent digressió ha de servir per situar els tres concerts que Alejandro Sanz ofereix a Barcelona per presentar el seu novè disc, La música no se toca, títol que, per cert, podria ser una resposta a la frase dels Ilegales. I és que Sanz baixa del Sant Jordi per acostar-se al seu públic en una sèrie de tres concerts al Palau de la Música.
Casualitat? Pot ser sí, però sent una mica perepunyetes potser es podria pensar que aquestes presentacions inauguren una nova resposta als temps salvatges que vivim, que s’estan carregant la indústria discogràfica. Sense tenir dubtes que a l’estiu, tard o d’hora, Sanz actuarà en un gran recinte, acostar-se a espais reduïts i fixar-hi la seva presència més d’un dia ben bé podria ser una resposta a la crisi que ara ja sacseja fins i tot el directe, fins fa uns anys últim refugi, ja rendit, davant dels canvis del mercat, accentuats per la davallada econòmica.
S’ha de dir que, malgrat tot, ningú no provi de comprar entrades, ja que els tres palaus es van vendre sencers en poc més de tres hores. Només quedarà l’opció d’Internet per mirar d’aconseguir entrades que, a última hora, els particulars no puguin fer servir.
Sanz ja va escollir Catalunya per fer l’únic concert estival a tot Europa, actuant als Jardins de Cap Roig a l’agost passat. En aquell concert només va interpretar un tema del disc que ara centrarà el repertori, el primer fet per la seva nova discogràfica, Universal. Ara, amb el disc al mercat des del passat mes de setembre, amb lideratge en descàrregues i vendes físiques i després d’escalfar-lo en una gira per l’Amèrica Llatina, Sanz arriba a Barcelona amb el material disposat per ser presentat.
El disc podria ser considerat un disc conservador, en el sentit que no ha volgut fer gaires experiments en moments d’estrena discogràfica i de salvatgisme i incerteses en un mercat canviant i imprevisible. Sense tocs flamencs, amb decidida vocació melòdica i pop, amb poques gotes de rhythm and blues, una forma que l’aproparia al mercat nord-americà, i reiterant els temes habitual a la seva gola —dona, amor, esperança, alegria de viure—, Sanz torna a ser en els seus 20 anys de carrera el Sanz de sempre, el més clàssic, el baladista, l’enamorat: “Te juro que es verte la cara y mi alma se enciende”. Sí, certeses en temps d’incertesa, que podríem dir. Ah, i una picada d’ullet a la seva carrera servida per Te traigo... 20 años, una mena d’autohomenatge que en directe portarà la cridòria a les platees. Es comprovarà la setmana vinent en tres palaus de bogeria. Alejandro torna. I ja són 43 anys.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Ca7riel y Paco Amoroso anuncian un parón en su carrera el mismo día en que iba a salir su nuevo disco: “Nos dejamos llevar por un nivel de éxito que no supimos manejar. Pedimos perdón”
Última hora de la actualidad política, en directo | 122 votantes de los 124 afectados por el robo en Correos ya han podido votar en Extremadura
Virginia Rivas, artista: “Podría trabajar en cualquier cosa para ganarme la vida, pero el arte siempre estaría ahí”
Trampantojo: Espejos
Lo más visto
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- La Justicia archiva la causa contra una diputada del PSOE por pedir el voto en Facebook el día de las europeas




























































