De feina no n’hi falta a Emma Vilarasau
L'actriu repassa els seus projectes teatrals: ‘La cabra’, ‘Eva contra Eva’ o ‘L'oreneta’
“Per descomptat que La cabra, d'Edward Albee, és el més dur que hem fet”, diu Emma Vilarasau, i el plural, per descomptat, inclou l'actor Jordi Bosch, amb qui segueix a La Villarroel. “Dur per l'obra i per les circumstàncies. Tots pendents del conat de positiu. I quan és perímetre municipal i només pot venir gent de Barcelona ciutat. O simplement sortir del poble. Però al teatre la gent ens continua acompanyant”. M'explica també que per sort a La cabra només van parar quatre dies. “El Josep Julien va substituir el Jordi Martínez: es va aprendre el paper un dilluns i el dimecres tornava a escena, increïble. El nostre agraïment infinit, perquè si no hauríem hagut de parar 10 dies”.
Vilarasau i la seva companyia han tingut poques funcions per la pandèmia, perquè només van poder fer alguns bolos a Girona d'Eva contra Eva, de Pau Miró. A la tardor la faran a Barcelona, “al Romea o el Goya”. Ara l'està fent Ana Belén a València. De feina no n'hi falta. “Per a la propera temporada tinc una obra magnífica de Guillem Clua, L'oreneta, que Carmen Maura ha fet en francès i a mig Espanya en castellà. Dafnis Balduz i jo la farem a Catalunya. Una obra que m'encantaria fer és Tots eren fills meus, d'Arthur Miller. Està molt bé el que explica del moment en què estem. Dirigiria David Selvas i lluitaré per fer-la, però són 12 actors. I Txékhov és un altre repte”.
No li he sentit mai ni una queixa: emprenyada potser amb riure, però sense queixa. O una barreja de ràbia i resignació per l'escassa gira de dues funcions on estava impressionant, totes dues dirigides per Pasqual: Medea, que només es va veure al Lliure, i El sueño de la vida, la valenta versió ampliada de Comedia sin título, de Lorca, a càrrec d'Alberto Conejero, a El Español. Torna a riure amb un punt de tristesa. “El Pasqual estava passant un moment delicat. I jo: no he fet mai un nu integral i el faig als seixanta, que ja té nassos la cosa. Però necessitava donar-l'hi tot al Lluís des de l'escenari”.
Li pregunto per la temptació de dirigir. “A mi m'agrada dirigir actors, però no espectacles. Crec que sé què cal dir a un company. Sé com ajudar, perquè el Jordi i jo fa molts anys que actuem, i vam aprendre una concepció de la direcció que ve del Lluís i del Fabià i ens imposa un gran respecte. Així que també sé que per dirigir fa falta molt més, i jo aquí encara no m'hi veig. Per cert, el Jordi i jo ens vam conèixer al Lliure i ens vam embolicar a Les noces de Fígaro. El teatre ens ho ha donat tot! Autors preferits? Beckett: llàstima que no tingui més personatges femenins. Segueixo amb la passió de fer Tot esperant Godot. Aquesta sí que la puc fer encara que tingui més anys! I tornant a La cabra: el més curiós és que tot i ser una obra tan dura els espectadors surtin de veure-la tan satisfets. Ningú es queda indiferent”.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.