_
_
_
_

La 080 apaga una edició que pren la metxa digital

Els dissenyadors confien a poder tornar al model presencial

Mar Rocabert Maltas
Desfilada de la firma Eñaut.
Desfilada de la firma Eñaut.080 Barcelona fashion

Enmig del debat sobre el futur de les passarel·les i la digitalització de la indústria de la moda, va arribar la pandèmia de coronavirus i va accelerar un canvi que el sector anava anunciant. La 080 Barcelona Fashion ho ha apostat tot al píxel i després de quatre dies d'emissions de col·leccions de moda a través de la seva plataforma, els dissenyadors es mostren satisfets. Eñaut Barruetabeña, responsable d'Eñaut, explicava ahir, abans d'estrenar-se amb un fashion show film, que li estava semblant una edició “molt guai i molt contínua”, en la qual ha pogut gaudir de més desfilades que mai, i valorava molt el feedback que havia generat. Maite Gassó, de Lola Casademunt, també es va mostrar entusiasmada amb l'edició digital, i confiada de la visibilitat que podia donar més enllà de les nostres fronteres. Això sí, assegurava que estava “molt tranquil·la” respecte al nerviosisme de les desfilades en directe, mentre es reunia amb el seu equip en un hotel de la ciutat per gaudir de la desfilada junts. Potser per l'estranyesa de l'adrenalina, va reconèixer que espera que la propera edició pugui ser més presencial. Potser la futura passarel·la passa per una combinació dels dos models.

La plataforma 080 TV ha superat un moment complicat per al sector de la moda gràcies a la tecnologia, i la passarel·la ha estat present a l'hora de donar suport als dissenyadors. Només en aquests quatre dies, les emissions de la plataforma han registrat més de 30.000 visites que superen les 100.000 visualitzacions. Els usuaris procedeixen de 86 països, sobretot d'Europa, els Estats Units i també Mèxic, Colòmbia, Xile i l'Argentina. A més, la interacció també ha crescut a Instagram, la principal xarxa social, amb més de 300.000 usuaris, que han generat més de 12.000 interaccions.

L'últim dia es van poder veure sis de les 21 propostes que han configurat aquesta 26a edició, gravada als interiors i exteriors del Recinte Modernista de Sant Pau. Com altres dissenyadors, Eñaut també és un dels joves —guanyador del premi al millor disseny emergent de la darrera edició— que mostra amb la seva roba la preocupació per la crisi climàtica. Amb una col·lecció anomenada Permafrost, inspirada en el perill que suposa el desglaç d'aquesta capa congelada del subsol, va voler cridar l'atenció “sobre les lluites pendents”. La idea va sorgir durant la quarantena i s'ha convertit en una col·lecció per a home de teixits fluids (orgànics i reciclats), en què domina el blanc, de vegades setinat, amb concessions al blau en declivi tie dye.

Lola Casademunt va tancar la passarel·la amb una col·lecció inspirada en Mogambo, un clàssic de Hollywood que li permet jugar amb tons caquis i neutres en bruses, pantalons i vestits inspirats en l'uniforme safari. Anomenada, precisament, Safari Technicolor, la col·lecció s'enriqueix amb fúcsies i fluors habituals en la marca que acaben en una “explosió de color” que vol cridar a l'optimisme, segons la dissenyadora, una actitud que acompanya la marca malgrat el moment.

Estats d'ànim transpiren les peces d'Oscarleon, que va presentar una col·lecció basada en els sentiments, com acostuma a fer. Seguint fidel a aquesta imatge de dona amb actitud que té sempre al cap, tal com reconeix ell mateix, va omplir la sala del Convent de samarretes, vestits i bruses amb missatges tintats a mà. Aquesta aposta gràfica caracteritza les seves peces, que són úniques i d'edició limitada.

Lera Mamba, Eikò Ai i The Label Edition també van presentar les seves col·leccions l'última jornada. Però acabada la 080, la moda continua marcant l'agenda de Barcelona. La passarel·la passa el relleu a la Valmont Barcelona Bridal Week, fira de referència de moda nupcial que encén aquest divendres la seva plataforma digital. Un avantatge d'aquest nou mitjà és que els llums de la passarel·la s'apaguen, però el showroom contínua durant sis setmanes més per arribar a mil compradors internacionals.

Empatia amb Valentino i Rossy de Palma

La campanya Empatia de Valentino es va colar en l'última xerrada de la 080 Barcelona Fashion, en una distesa conversa digital entre el director de la firma, Pierpaolo Piccioli, i l'actriu Rossy de Palma. Ella va ser una de les protagonistes d'una acció publicitària de la prestigiosa marca italiana per captar fons per a un hospital de Roma. Tots dos van destacar que l'amor i l'autenticitat són els valors que arriben a la gent, i formen part, a més de l'empatia, de la seva manera de ser. Cadascú des del seu despatx, De Palma vestida amb un Valentino rosa fúcsia, van coincidir en la importància de l'equip, tant per fer una pel·lícula com per crear una col·lecció de moda.

Els dissenys d'Eikò Ai.
Els dissenys d'Eikò Ai.080 Barcelona Fashion

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Mar Rocabert Maltas
Es periodista de tendencias y cultura en la redacción de Cataluña y se encarga de la edición digital del Quadern. Antes de llegar a EL PAÍS, trabajó en la Agència Catalana de Notícies. Vive en Barcelona y es licenciada en Periodismo por la Universitat Pompeu Fabra.

Más información

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_