Centenars de treballadors de VTC es manifesten pel centre de Barcelona
La protesta és contra el decret que prepara la Generalitat per restringir l'activitat del sector

Centenars de treballadors de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) es manifesten pel centre de Barcelona, sense interrompre el trànsit, per protestar contra el decret que prepara la Generalitat per restringir l'activitat del sector.
L'empresa de VTC Vector Ronda, que treballa per a Cabify, ha organitzat aquest divendres una manifestació en què participen centenars de treballadors de diverses empreses de vehicles de lloguer amb conductor, que han sortit de la plaça Francesc Macià i avancen per la Diagonal de Barcelona fins a la plaça Sant Jaume, on es concentraran.
Els manifestants caminen per les voreres i creuen els semàfors en verd en grups d'uns 50 per no interrompre el trànsit, amb consignes com "Deixa'm treballar" o "Els meus fills també mengen", i reben el suport d'altres conductors que fan sonar el clàxon al pas de la comitiva.
En declaracions a la premsa abans d'iniciar la marxa, responsables de Vector Ronda han assegurat que si la Generalitat aprova el decret, que obligarà a precontractar els seus serveis i eliminarà la geolocalització dels VTC, això suposarà l'acomiadament dels aproximadament 1.000 conductors de l'empresa.
De fet, han explicat que no han renovat els contractes que finalitzaven aquesta setmana davant la incertesa que ha generat la regulació prevista per la Generalitat.
A més, han afirmat que la recollida de signatures iniciada ahir dijous per les empreses de VTC a través de la plataforma Change.org per demanar a la Generalitat que paralitzi el decret ja ha aconseguit més de 115.000 signatures a internet i 6.000 signatures més recollides de manera presencial.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Se eleva a 10 el número de fallecidos al volcar un autobús en Veracruz
La Fiscalía de Ciudad de México confirma que el hombre asesinado en la Zona Rosa era El Panu, jefe de seguridad de Los Chapitos
Navitrans, una cena de navidad para personas LGBT+ en condición de calle y trabajadoras sexuales
Bolsonaro deja la cárcel para operarse de una hernia
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- Los ‘whatsapps’ de Mazón a Feijóo del día de la dana: “Un puto desastre va a ser esto presi”
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación




























































