La manifestació de la Diada recorrerà la Diagonal i reclamarà “fer república”
La marxa anirà des del Palau de Pedralbes de Barcelona fins a la plaça de les Glòries

Les entitats independentistes han fet una crida aquest divendres a la ciutadania perquè la propera Diada de l'11 de setembre ompli la Diagonal de Barcelona per demanar la implantació de la "república catalana". Així ho ha expressat la presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Elisenda Paluzie, en la presentació de la jornada reivindicativa davant del Palau Reial, lloc des d'on sortirà la marxa que avançarà per la Diagonal fins a la plaça de les Glòries.
La manifestació portarà el lema "Fem la república catalana" i reivindicarà "el sentiment d'adhesió" al projecte independentista. "Aquest 11-S volem fer palès que la força de la gent ens portarà a superar els obstacles que tenim al davant, i que entre tots podrem tombar els murs que ens oprimeixen i que a partir de l'1-O podrem implementar la república catalana", ha dit la coordinadora de mobilització de l'ANC, Elisenda Romeu. La samarreta de la Diada serà de color taronja fluorescent, inspirada "en el color de les brides de les urnes de l'1-O" i amb el dibuix d'una muntanya inspirada en el Pedraforca.
Aquest any la manifestació tindrà molt present els polítics catalans empresonats pel procés. "La repressió ens fa més conscients de la necessitat de la independència", ha assegurat Paluzie, que ha afegit que "la clau per obrir les presons és la república catalana". La vicepresidenta d'Òmnium Cultural, Marina Llansana, ha destacat que serà una Diada "amb presos polítics i exiliats" i ha instat el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, a demanar a la Fiscalia que retiri els càrrecs contra els polítics sobiranistes empresonats.
El president de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), Josep Maria Cervera, ha explicat que si en el passat l'11 de setembre "ha servit per reivindicar de manera pacífica el nostre dret a decidir el nostre futur a través d'un referèndum, aquest 11-S hem de tenir present l'empresonament de persones, únicament per defensar la voluntat popular i per permetre que milions de persones votessin l'1 d'octubre".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
La Nochevieja de los famosos: Elsa Pataky y Chris Hemsworth en un barco o el resumen del año de David Beckham sin su hijo Brooklyn
Dormir mejor como propósito de año nuevo: “La ansiedad y el drama no favorecen el sueño. Así que desconecta las aplicaciones de sueño”
Cuándo salen las audiencias de las campanadas de Nochevieja en televisión: el duelo de Antena 3 y La 1
La policía investiga la muerte de un mujer de 26 años tras caer de un piso 11 en Villaverde
Lo más visto
- Un petrolero perseguido por Estados Unidos en el Caribe pintó una bandera rusa en un intento de escape
- Jubilarse a los 66 años y 8 meses llega a su fin: la nueva edad de retiro de 2026
- El vestido de Cristina Pedroche en las Campanadas 2025: un traje hecho con sus anteriores estilismos y en recuerdo a las personas con cáncer
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”
- Crece el “analfabetismo religioso”: dos de cada diez catalanes no saben qué se celebra en Navidad





























































