L’Advocacia de l’Estat censura que la reforma del reglament busca “la ruptura de la unitat d’Espanya”
L'òrgan adverteix que la mesura aprovada pel Parlament coarta el dret de la minoria a presentar al·legacions

L'Advocacia de l'Estat creu que la reforma del reglament impulsada per Junts pel Sí i la CUP té com a objectiu “una autèntica ruptura de l'Estat, a través de les normes que han estat anomenades llei del referèndum i llei de transitorietat jurídica”. Així ho recull en el recurs presentat pel Govern espanyol davant del Tribunal Constitucional, que ahir dimecres es va lliurar als membres de la Mesa del Parlament, segons avança avui La Vanguardia.
Malgrat que no consta en cap document oficial, el recurs dona per fet l'objectiu de la modificació exprés del reglament que regeix la Cambra, que seria “la finalitat declarada de la reforma: facilitar el referèndum constitucional d'autodeterminació”. Així mateix el document considera que, amb les lleis que està previst aprovar, es vol donar “aparent cobertura legal” a la celebració de la consulta datada per a l'1 d'octubre.
Els arguments esgrimits es basen en declaracions que han fet en seu parlamentària el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, la diputada de la CUP Anna Gabriel i el diputat de Junts pel Sí, Gerard Gómez del Moral. L'advocat de l'Estat qualifica la mesura de “deriva absolutament antidemocràtica” per part dels dos grups que abracen l'independentisme al Parlament. I arriba a afirmar que “s'ha revelat manifestament incòmoda per al seu propòsit secessionista l'existència del dret de tots els ciutadans a participar en els assumptes públics a través dels seus representants polítics”.
El recurs, com han assenyalat també els mateixos lletrats del Parlament, adverteix que la reforma coarta el dret de les minories presents a l'hemicicle, ja que es quedarien sense la potestat de presentar esmenes.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Más de una treintena de carreteras están afectadas por la nieve y el hielo, 12 de ellas cortadas
De la reinserción social a la dana, la IA o la cultura urbana: estas son algunas de las historias educativas más relevantes de 2025
Nasry Asfura es el presidente electo de Honduras tras un mes de recuento y presiones internacionales
El Departamento de Justicia de EE UU recibe un millón de nuevos documentos sobre el caso Epstein
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva






























































