La ‘turismofòbia’ s’estén per les parets de Barcelona
Janet Sanz: "Ens preocupa que hi pugui haver un rebuig al turisme i per això estem donant solucions al conflicte"

FOTOGALERIA | Missatges ofensius dirigits als turistes prop del Park Güell
Les pintades contra els turistes s'estan estenent per Barcelona. "Per què parlar de l'època dels turistes si podem disparar-los?", es podia llegir en una pintada en un mur pròxim al Park Güell de Barcelona, que ja ha estat esborrada. En aquesta mateixa zona n'han aparegut d'altres. "Turistes a la merda" o "Marxeu a casa" són dos exemples més. Davant del conflicte la regidora de l'Ajuntament de Barcelona Janet Sanz ha assegurat dijous al matí: "Ens preocupa que hi pugui haveri un sentiment de rebuig al turisme i per això estem donant solucions al conflicte".
Sanz ha fet aquestes declaracions després que l'Ajuntament hagi anunciat que ha incorporat 20 persones més entre l'equip d'inspectors que es dedica a detectar pisos turístics il·legals, una de les pràctiques que el Consistori va establir en el seu pla de xoc l'estiu passat i que des de llavors ha obert 5.500 expedients.
La regidora, acompanyada del regidor d'ERC Jordi Coronas, ha presentat les novetats del Pla Especial Urbanístic d'Allotjaments Turístics (PEUAT) per controlar l'abús turístic de Barcelona, que ha qualificat d'"activitat corrosiva".
"Pel dret a l'habitatge, i per una activitat turística responsable i sostenible, farem complir la llei", ha assegurat hores més tard l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en un apunt al seu Twitter que enllaça una notícia que anuncia el tancament de 2.015 pisos turístics il·legals.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
La familia de Haitam denuncia que su muerte se produjo por el “uso desproporcionado y excesivo” de la fuerza por parte de la Policía
Bad Gyal, Oques Grasses, Morad o Amaia actuarán por Palestina el 29 de enero en Barcelona
Primera victoria vecinal en el bloque Tarragona, el buque insignia de los pisos turísticos en Barcelona
La Guardia Civil entra en el monasterio de las monjas cismáticas de Belorado y traslada a cinco religiosas ancianas
Lo más visto
- La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
- El Supremo ordena al ex fiscal general el pago de la multa y la indemnización a la pareja de Ayuso que le impuso al condenarle
- Carlos Alcaraz y Ferrero rompen tras siete años: “Llegan tiempos de cambio para los dos”
- Sánchez, contra la Comisión Europea: “Es un error histórico” el paso atrás con los coches de combustión
- Los hijos de Isak Andic negocian un acuerdo para pagar 27 millones a la pareja del empresario y cerrar el conflicto por el legado




























































