_
_
_
_

Una nova vida per al musical ‘Flor de nit’

Víctor Álvaro dirigeix a l'Almeria Teatre una versió de cabaret de l'èxit de Dagoll Dagom amb text de Vázquez Montalbán

Una escena de 'Flor de nit' a l'Ameria.
Una escena de 'Flor de nit' a l'Ameria.

El reeixit musical Flor de nit de la companyia Dagoll Dagom té una nova vida a l'Almeria Teatre. La sala acull una versió cabaret del muntatge estrenat el 1992. Víctor Álvaro dirigeix la comèdia musical, que viatja en to romàntic fins a la vida nocturna de la Barcelona d'entreguerres. L'escenari principal, un cabaret anomenat Flor de Nit del Paral·lel, és el centre d'una trama protagonitzada per Rosa (Ariadna Suñé), una jove que ha estat acomiadada de la fàbrica per la qual treballava en plantar-se amb reivindicacions davant dels seus superiors. Sense cap sortida i sense aptituds inicials per al ball, l'activista proletària acaba empleada al local nocturn.

L'Almeria Teatre aposta per una versió intimista i de petit format de l'obra. Deu intèrprets de la companyia Gataro donen regna solta a l'argument, que té música en directe de piano, saxo, violí i clarinet. Els artistes potencien el costat més eròtic de Flor de nit. Dones i homes juguen a l'ambigüitat vestint cotilles, cossets i maquillatge marcat en tons blancs. L'escenografia disposa d'una  passarel·la que puja i baixa recreant "una fàbrica, el cabaret...", detalla el director.

El muntatge, amb text de Manuel Vázquez Montalbán, música d'Albert Guinovart i direcció original de Joan Lluís Bozzo, va ser vista per més de 150.000 persones en la dècada de 1990.

"Hi ha obres amb una màgia especial. Passa poques vegades. El guió és preciós, toca la part històrica de Barcelona. També l'humor i la música són rodons. Òbviament per preparar-la vaig mirar en vídeo el muntatge de el Teatre Victòria original (Carme Cuesta encarnava la Rosa). Després, vaig portar el personatge al meu terreny", explica Suñé.

Álvaro ha eliminat algunes escenes i centra el muntatge en "l'essencial", afirma el director, apuntant directament al triangle amorós en el qual està immersa la protagonista. Atreta per dos homes molt diferents, Rosa haurà de decidir si creua la seva vida amb Quimet (Lluís Canet), un anarquista sense massa sort, o amb Sebastià (Lluís Parera), un burgès intel·lectual amant de la nit. El triangle amorós es debatrà a quatre bandes, ja que també apareixerà en acció Coloma (Marta Capel), la promesa de Sebastià. La jove s'adonarà de l'atracció que sent Sebastià cap a una altra dona, i no podrà fer gens per evitar-ho. "Coloma l'hi mira tot des de fora, sense poder participar en el que passa. Veu passar el tren i no pot fer res. Això em semblava molt interessant", afirma el director de Flor de nit.

Fascinat amb l'obra

Álvaro estava fascinat amb aquesta obra des de l'institut. "Vaig veure l'original amb la classe, just quan estàvem estudiant la Guerra Civil. De sobte trobar-me sobre l'escenari el que llegíem en els llibres em va fascinar", declara.

Després, Flor de nit es va representar en format concert el 2011 durant una sola vetllada organitzada per la revista digital Teatralnet en la qual van participar més de 150 artistes.

La versió que es representa en el Almeria Teatre també està envoltada d'èxit: Es va estrenar el 2014 penjant el cartell de localitats esgotades. Va guanyar un Premi Butaca a l'any següent i, després d'una gira extensa, torna a la sala fins al 29 de gener amb les mateixes expectatives de públic. "Podem representar-la gràcies a la generositat de Dagoll Dagom i de Guinovart", assenyala Álvaro.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_