_
_
_
_
Crítica
Género de opinión que describe, elogia o censura, en todo o en parte, una obra cultural o de entretenimiento. Siempre debe escribirla un experto en la materia

Alenades d’aire fresc

Marco D’Agostin i el col·lectiu Big Bouncers porten les seves creacions dinàmiques a la Sala Hiroshima i La Caldera, respectivament

El ballarí Marco D'Agostin.
El ballarí Marco D'Agostin.

Els nous valors de la dansa contemporània han posat les seves creacions en ebullició a la Sala Hiroshima i a La Caldera, on han portat les seves obres plenes d’imaginació, dinamisme i joventut. A la sala del Poble Sec el jove creador italià Marco D’Agostin va presentar un fecund solo titulat Everything is OK. Amb un físic que recorda el de l’actor nord-americà Ryan Gosling, i abillat amb unes bermudes i una camisa amb estampats tropicals, el ballarí i coreògraf italià va irrompre a l’escenari cridant un galimaties de frases en diferents idiomes. Va cridar, va murmurar o simplement va parlar. El moviment de la boca era una provocació constant. En el seu discurs batega l’obra filosòfica La sociedad del espectáculo, de l’autor francès Guy Debord. Paraula i moviment es converteixen en una denúncia contra la societat actual construïda amb pantalles digitals.

L’artista vol cansar l’espectador amb la veu i el ball esgotador. No obstant això, el públic queda atrapat pel fluid i cabalós moviment d’aquest jove. El ball, intens i endimoniat, en el qual combina la frase coreogràfica erudita amb el gest quotidià, resulta molt interessant i s’endinsa en noves formes d’expressió. D’Agostin va exhibir una tècnica excel·lent i una execució nítida i felina.

El col·lectiu Big Bouncers.
El col·lectiu Big Bouncers.

A La Caldera el col·lectiu Big Bouncers, format per Cecilia Colacrai, Mireia de Querol i Anna Rubirola, va presentar Big bounce (site specific), una peça divertida i imaginativa que utilitza el moviment i la paraula per reflexionar sobre la història de La Caldera des del seu origen fins a l’actualitat. Les ballarines fan que el públic s’endinsi en diferents històries urbanes al voltant d’aquest centre de creació que va ser masia, fàbrica de cotxes i cinemes.

Les històries enginyoses, el divertit reinici de cadascuna d’elles i el moviment tenyit d’ingenuïtat i picardia van seduir el públic que omplia la sala. Cap al final de l’espectacle hi va haver les intervencions encertades i ocurrents del ballarí i coreògraf Toni Mira i la ballarina austríaca Iris Heitzinger, que van parodiar un fragment de la pel·lícula de Pedro Almodóvar, La flor de mi secreto. L’actuació de Big Bouncers s’emmarca en el cicle Acció Mutant, que ha tingut lloc aquest cap de setmana.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_