El Arco de la Virgen evita el precinte
L’associació cultural ha arribat a un acord amb l’Ajuntament per evitar el tancament

Finalment, El Arco de la Virgen no haurà de tancar. L'associació cultural, amb més de 7.000 socis i que ofereix un espai de cultura alternatiu des de fa més de sis anys al barri del Raval, ha arribat a un acord d'última hora amb l'Ajuntament de Barcelona per evitar el precinte del local, previst aquest matí a les deu.
Des de les últimes setmanes el seu soci fundador, Sergio Marcovich, i regidors de l'equip de govern d'Ada Colau han mantingut diverses reunions amb l'objectiu d'evitar un final que cap de les parts desitjava: el tancament del local.
El Arco de la Virgen té una llicència de difusió cultural i necessitava adaptar el seu local a la normativa actual que regeix espectacles per seguir funcionant. Unes modificacions que implicarien una despesa inicial que ronda els 50.000 euros i que resulta inassumible per a un local de petites proporcions com és El Arco de la Virgen, de tot just 50 metres quadrats.
L'ordre de precinte provenia del mandat anterior, quan el Govern de CiU li va obrir un expedient en rebre la queixa d'un dels veïns.
Per solucionar el tancament i poder seguir oferint un espai cultural, el local ha hagut de comprometre's a eliminar de la programació les actuacions musicals i a retirar la barra del bar, ja que no disposen de llicència de bar musical. Un pegat que permetrà a El Arco de la Virgen, i a la desena de locals que estan en la mateixa situació al districte de Ciutat Vella, un petit descans.
Des de l'Ajuntament, fonts municipals coincideixen en la desproporció de la normativa, que esperen poder modificar des del seu limitat camp d'actuació, i avisen que el procés trigarà temps. No obstant això, asseguren que els locals com El Arco de la Virgen són un plus per a la vida cultural de la ciutat, que escapa de moltes butxaques i dels macrofestivals, i aposten per mantenir-los oberts per dotar els barris d'un espai que ajudi a la difusió cultural i com a escenari de nous artistes emergents.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Los incendios alimentados por el calentamiento global disparan la factura de la crisis climática entre las 10 catástrofes más costosas del año
“La fiesta electrónica más grande del mundo”: horario y artistas invitados para los festejos de fin de año en Ciudad de México
Tailandia congela las cuentas de Anne Jakrajutatip, socia de Raúl Rocha Cantú en Miss Universo
Muere Perry Bamonte, guitarrista de The Cure, a los 65 años
Lo más visto
- Acuerdo en Villamanín por el Gordo sin repartir: la comisión de fiestas cede más de dos millones por la paz del pueblo
- Maisa Hens, cantante: “Gracias al anuncio de El Almendro no tuve que volver a hacer un ‘casting”
- Timothy Morton, activista: “Estados Unidos es un gigantesco campo de concentración”
- La obsesión de Trump por poner su nombre a todo carece de precedentes en Estados Unidos
- Junqueras avisa de que la recaudación del IRPF es “imprescindible” para negociar los presupuestos de Sánchez e Illa





























































