El TSJ tramita una denúncia contra Rita Barberá per la memòria històrica
Els socialistes l'acusen de prevaricar en mantenir carrers i distincions al franquisme


El Tribunal Superior de Justícia (TSJ) valencià ha demanat opinió a la Fiscalia sobre la denúncia que els socialistes van presentar fa tres mesos contra la llavors alcaldessa de València, la popular Rita Barberá, per suposada prevaricació per haver mantingut noms de carrers i distincions dedicats a dirigents franquistes.
El TSJ també ha sol·licitat a les Corts Valencianes que li indiquin si Barberá "exerceix en l'actualitat la condició de diputada en aquesta institució o bé ha estat designada senadora territorial, i en aquest cas, des de quina data, així com els efectes d'aquest últim nomenament". D'això depèn qui ha de ser l'encarregat d'obrir una causa contra Barberá. Els diputats de les Corts Valencianes estan aforats davant del Tribunal Superior valencià i els senadors davant del Tribunal Suprem.
Els denunciants, entre ells José Luis Ábalos, president del PSPV-PSOE a la província de València; Matías Alonso, responsable del Grup de Memòria Històrica, i l'advocat madrileny Eduardo Ranz van acusar Barberá de ser "especialment hostil" al compliment de la norma i d'haver ignorat no només el contingut de la llei impulsada per l'expresident del Govern José Luis Rodríguez Zapatero, sinó la jurisprudència d'altres tribunals malgrat haver estat advertida.
Barberá va ser designada fa dues setmanes senadora territorial, però no ha renunciat de moment a l'acta de diputada al Parlament autonòmic. Encara que gairebé no hi ha precedents, les fonts jurídiques consultades consideren que en cas de coincidència prevaldria l'aforament davant el Suprem. I que aquest hauria de ser finalment el que decideixi si obre o no una causa contra Barberá.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Última hora de la actualidad política, en directo | 122 votantes de los 124 afectados por el robo en Correos ya han podido votar en Extremadura
Virginia Rivas, artista: “Podría trabajar en cualquier cosa para ganarme la vida, pero el arte siempre estaría ahí”
Trampantojo: Espejos
La reunión entre Sumar y PSOE evidencia las discrepancias (y no acerca posiciones)
Lo más visto
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- La Justicia archiva la causa contra una diputada del PSOE por pedir el voto en Facebook el día de las europeas




























































