_
_
_
_
CRÍTICA | APRENDIENDO A CONDUCIR
Opinión
Texto en el que el autor aboga por ideas y saca conclusiones basadas en su interpretación de hechos y datos

La calma en la mirada

Que una autora com Isabel Coixet sigui capaç d'acollir una pel·lícula per encàrrec i fer-la seva es mereix una celebració

Javier Ocaña
Ben Kingsley i Patricia Clarkson, a 'Aprendiendo a conducir'.
Ben Kingsley i Patricia Clarkson, a 'Aprendiendo a conducir'.

Que una autora com Isabel Coixet, amb un cinema tan reconeixible i tan personal, també tan lloat com discutit, sigui capaç d'acollir una pel·lícula per encàrrec i fer-la seva sense voler imposar el seu segell, en un difícil equilibri entre l'artesania, la professionalitat i el bon gust, suposa un motiu de celebració. Aprendiendo a conducir, vehicle al servei dels excel·lents Patricia Clarkson i Ben Kingsley, entronca en aquest sentit amb la també notable Elegy (2008), més transcendent, una altra de les obres de la cineasta catalana amb guió aliè, amb la qual comparteix fins i tot aquella trama tan Philip Roth de l'escriptor adúlter amb les seves alumnes.

APRENDIENDO A CONDUCIR

Direcció: Isabel Coixet.

Intèrprets: Patricia Clarkson, Ben Kingsley, Grace Gummer, Jake Weber.

Gènere: Drama. EUA, 2014.

Durada: 90 minuts.

Delicada en la posada en escena, marcant sentiments i sensacions, encara que sense subratllar-los, deixant que flueixin les interpretacions, i amb un muntatge ajustadíssim de Thelma Schoonmaker en les boniques transicions entre seqüències, Aprendiendo a conducir apel·la al bon rotllo des d'un guió sense artificis entorn de la unió intercultural, que, sense inventar res, tampoc resulta obvi en el seu desenllaç i aconsegueix el que pretén: un valuós treball de refinament emocional a força de mirades, sensibilitat, llum i calma.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Javier Ocaña
Crítico de cine de EL PAÍS desde 2003. Profesor de cine para la Junta de Colegios Mayores de Madrid. Colaborador de 'Hoy por hoy', en la SER y de 'Historia de nuestro cine', en La2 de TVE. Autor de 'De Blancanieves a Kurosawa: La aventura de ver cine con los hijos'. Una vida disfrutando de las películas; media vida intentando desentrañar su arte.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_