La Guàrdia Urbana desautoriza la primera versió de Clos sobre el 4-F
El gerent del cos, Joan Delort, afirma que l'exalcalde es va precipitar

El gerent de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Joan Delort, ha afirmat avui que l'exalcalde Joan Clos es va precipitar en atribuir a un test llançat des d'una casa okupada l'origen de les lesions que van ferir un urbà el 4 de febrer del 2006, ja que cap informe ho acreditava.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, Delort ha assenyalat que les afirmacions inicials de Clos van generar "un gran embolic" intern al Consistori de Barcelona i van sorprendre els coneixedors del cas. La primera versió de Clos, que va ser un test llançat des de l'edifici okupat, de titularitat municipal, el que va malferir l'urbà, va ser ràpidament desmentida pel Consistori i la Urbana, que es van sumar al relat de la Fiscalia, que va ser una pedra llançada per tres joves detinguts al carrer Sant Pere Més Baix la que va ferir molt greument el policia.
Un dels punts clau per a una revisió del cas és l'existència o no d'un informe elaborat per la Urbana o l'Ajuntament de Barcelona que corroborés la primera versió de Clos, la compareixença del qual com a testimoni en el procés, reclamada per les defenses, va ser vetada per la justícia. En ser preguntat per les paraules de Clos, Delort ha reconegut que "es van dir, en aquell moment, de manera precipitada, coses que no tocaven". "No només això, sinó que sembla que aquest comentari va generar un gran embolic internament pel que acabava de dir l'alcalde. Per què? Doncs m'imagino que perquè, en aquell moment, persones que tenien constància del que estava passant van dir: 'Però, escolta, què acaba de dir l'alcalde?, si això no va per aquí'", ha indicat. Delort també ha negat en l'entrevista que hagi existit cap informe ni document que reculli la primera versió de Clos. La Fiscalia ha argumentat que no hi ha noves proves per reobrir el cas.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Asesinado a balazos un exinspector de la Fiscalía de Sinaloa en Culiacán
Trump exagera en un discurso a la nación los logros de su primer año y culpa a Biden de la marcha de la economía
La Cámara de Representantes rechaza dos propuestas para impedir a Trump lanzar un ataque unilateral contra Venezuela
Los campesinos amagan con revivir las protestas en México por los precios de las cosechas
Lo más visto
- La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
- El Supremo ordena al ex fiscal general el pago de la multa y la indemnización a la pareja de Ayuso que le impuso al condenarle
- El Gobierno de Mazón pagó 107 millones de euros más a Ribera Salud al aumentar su aportación por ciudadano
- Víctor Manuel, músico: “El capital tiene que rectificar, nunca pensé que fueran a ser tan voraces”
- Carlos Alcaraz y Ferrero rompen tras siete años: “Llegan tiempos de cambio para los dos”




























































