_
_
_
_

La Pedrera llueix la seva millor cara després de concloure la restauració

Els treballs han durat 11 mesos i han costat més d'un milió d'euros, la publicitat de la lona n'ha pagat el 50%

J. Á. M.
La façana de la Pedrera de Gaudí, després de la restauració de l'últim any.
La façana de la Pedrera de Gaudí, després de la restauració de l'últim any.consuelo bautista

Després d'11 mesos en rehabilitació en els quals la façana ha estat totalment o parcialment coberta per una bastida i una lona, la Pedrera, una de les obres més destacades de Gaudí, torna a lluir la seva millor cara i recupera l'aspecte que va tenir el 1912, quan l'arquitecte la va acabar al Passeig de Gràcia.

La pedra calcària d'aquesta façana ondulant obliga els amos, la Fundació Catalunya La Pedrera, a intervenir-hi cada deu anys. Els treballs duts a terme, per arranjar les alteracions provocades per la humitat, han tingut un cost superior al milió d'euros, més del que s'havia previst inicialment, que s'han pagat al 50% per la publicitat anunciada a la lona (cosa que va generar certa polèmica), i la resta per la mateixa Fundació. A les 13 hores d'aquest dilluns està previst un acte popular de finalització d'obres en què participaran les autoritats i un ball de gegants i capgrossos.

Els treballs, com ha passat anteriorment, han estat dirigits per Francesc-Xavier Asarta que s'hi ha implicat a fons per eliminar els efectes de l'òxid de les bigues de ferro que aguanten la façana. Per tractar la pedra s'ha utilitzat silicat d'alumini a raig de baixa pressió i s'han netejat amb antiòxid les bigues afectades; s'ha restaurat amb morter els trossos despresos i les més de 200 fissures detectades. El procés final, en el qual també s'han eliminat les filtracions dels paviments de les vint balconades de l'edifici i se n'han revisat les baranes, ha estat l'aplicació d'hidrofugant de nanopartícules, una espècie de pel·lícula transpirable, per tota la superfície que ha d'impedir que l'aigua continuï afectant la pedra. Amb la idea de no haver d'intervenir-hi en els propers quinze anys.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

J. Á. M.
Redactor de Cultura de EL PAÍS en Cataluña, donde hace el seguimiento de los temas de Arte y Patrimonio. Es licenciado en Prehistoria e Historia Antigua y diplomado en Restauración de Bienes Culturales y autor de libros como 'El niño secreto de los Dalí', publicado en 2020.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_