_
_
_
_
crítica | la desaparició d'eleanor rigby
Opinión
Texto en el que el autor aboga por ideas y saca conclusiones basadas en su interpretación de hechos y datos

La solitud escollida

Una obra de temàtica interessant i tractament irregular

Javier Ocaña
Jessica Chastain i James McAvoy, a la pel·lícula.
Jessica Chastain i James McAvoy, a la pel·lícula.

Una cançó sobre la solitud no escollida que dóna peu a una pel·lícula sobre la solitud escollida. Aquesta paradoxa sembla enquistada a La desaparición de Eleanor Rigby. Primer, pel seu testimonial naixement a partir del tema de The Beatles: la protagonista es diu així perquè és filla del senyor Rigby, fan del grup, sense cap altra similitud amb la lletra de McCartney tret de la solitud, i per motius contradictoris. Segon, perquè aquesta pel·lícula és la fusió d'un projecte del debutant Ned Benson que comprèn un díptic de llargmetratges amb la mateixa història, explicats des de sengles punts de vista: el d'Ella i el d'Ell. Així es va estrenar a Toronto 2013, però l'arribada dels Weinstein com a distribuïdors va culminar amb aquest film-fusió.

LA DESAPARICIÓN DE ELEANOR RIGBY

Direcció: Ned Benson.

Intèrprets: Jessica Chastain, James McAvoy, Viola Davis, William Hurt.

Gènere: drama. EUA, 2014.

Durada: 123 minuts.

El resultat és una obra de temàtica interessant i tractament irregular, que arrenca amb un primer terç excel·lent, on després es noten massa els vaivens dramàtics del puzle de versions, i que es dilueix en una repolida part final, tant als diàlegs com als additaments formals. Fins llavors, això sí, la pel·lícula, amb immenses presències i intèrprets, reflexiona amb profunditat sobre les motivacions que porten, en els primers minuts, a l'intent de suïcidi de la dona; comprèn l'angoixa de viure i les dificultats del llegat familiar, i aporta idees interessants al voltant de la complexitat de portar a la pràctica les teories del comportament dels experts psicològics i filosòfics. Paradoxa tan irresoluble com bona part d'aquesta Eleanor Rigby.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Javier Ocaña
Crítico de cine de EL PAÍS desde 2003. Profesor de cine para la Junta de Colegios Mayores de Madrid. Colaborador de 'Hoy por hoy', en la SER y de 'Historia de nuestro cine', en La2 de TVE. Autor de 'De Blancanieves a Kurosawa: La aventura de ver cine con los hijos'. Una vida disfrutando de las películas; media vida intentando desentrañar su arte.

Más información

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_