_
_
_
_
teatre
Columna
Artículos estrictamente de opinión que responden al estilo propio del autor. Estos textos de opinión han de basarse en datos verificados y ser respetuosos con las personas aunque se critiquen sus actos. Todas las columnas de opinión de personas ajenas a la Redacción de EL PAÍS llevarán, tras la última línea, un pie de autor —por conocido que éste sea— donde se indique el cargo, título, militancia política (en su caso) u ocupación principal, o la que esté o estuvo relacionada con el tema abordado

El Petit Príncep: Els valors que funcionen per Nadal

El musical d’Àngel Llàcer, Manu Guix i La Perla 29 s’ha convertit en un èxit per a petits i grans que omple el teatre des de fa onze anys

Petit Príncep
El musical El Petit Príncep, a la sala Paral·lel 62 de Barcelona.
Mar Rocabert Maltas

Cap al final de l’espectacle, és la guineu qui rebel·la el gran secret de la història d’El Petit Príncep al seu protagonista: “L’essencial és invisible als ulls”. I només cal que el públic, infantil i adult -que també n’hi ha força sense canalla- hi doni mitja volta per reconèixer tot allò que pot recollir aquesta màxima i que ja ha anat percebent durant el musical, mentre desfilen per l’escenari el vanitós, el bevedor, l’home de negocis, el geògraf, algun rei...

L’amistat, l’amor, la cura, la solidaritat... són valors que funcionen, i molt, per Nadal, quan sembla que som capaços de mirar portes endins i destriar què és el més important a la vida. Molts d’ells, però, desapareixen el mateix dia que es guarden les últimes decoracions de l’arbre, i la rutina de feines (i feinetes), amb totes les seves exigències, ens tornen a segrestar.

Segurament aquesta és una de les raons per les quals cada Nadal El Petit Príncep torni a alçar el teló, perquè necessitem recordar què és essencial en aquest món envaït per missatges superflus i objectius materials que ens passen sobretot per la pantalla. El musical sobre l’èxit d’Antoine de Saint-Exupéry, dirigit per Àngel Llàcer i Manu Guix, fa onze anys que funciona a Barcelona, en un cas inèdit d’èxit d’un musical a llarg termini, amb xifres d’ocupació altíssimes a la sala Paral·lel 62, que ja han vist més de 385.000 persones.

Mariona Escoda interpreta La Rosa al musical El Petit Príncep.
Mariona Escoda interpreta La Rosa al musical El Petit Príncep.

Però no només de valors pot viure un triomf així. L’adaptació i la dramatúrgia, que firma Llàcer amb Marc Artigau, també atrapen el públic, així com les seves cançons, compostes per Manu Guix (també en el paper d’explorador), que alguns fins i tot canten. L’aparició de la Rosa, que ara interpreta Mariona Escoda i en els seus inicis va donar vida Elena Gadel, segueix sent un dels moments estel·lars de l’obra, que arrenca els primers aplaudiments d’un públic totalment entregat a la bellesa del moment.

La tècnica del mapping per crear els diferents espais per on navega el Petit Príncep generen il·lusions òptiques que transporten fàcilment cap al seu univers, on el protagonista de la història, amb una interpretació magnífica de l’actriu Carme Milán, transita per entendre els misteris dels humans. Al final del musical, submergits en l’apoteosi final, un creu que hi ha més guineus del que ens pensem entre nosaltres. I segueixen fidels a la seva essència passada la Nit de Reis.

El Petit Príncep

Sala Paral·lel 62
Àngel Llàcer, Manu Guix i La Perla 29
Fins al 2 de febrer

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Mar Rocabert Maltas
Es periodista de tendencias y cultura en la redacción de Cataluña y se encarga de la edición digital del Quadern. Antes de llegar a EL PAÍS, trabajó en la Agència Catalana de Notícies. Vive en Barcelona y es licenciada en Periodismo por la Universitat Pompeu Fabra.
Rellena tu nombre y apellido para comentarcompletar datos

Más información

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_