La sala Hiroshima adverteix que abaixarà la persiana al desembre
El teatre, que reclama ajuda a les administracions, no podrà seguir “tal com el coneixem”
La sala Hiroshima de Barcelona, inaugurada l’abril del 2015 i consagrada a l’escena independent contemporània i de manera especial a la dansa, tancarà les portes al públic “tal com la coneixem”, el desembre del 2021, segons un comunicat fet públic pel teatre. La Hiroshima, s’adverteix, a hores d’ara es troba, a causa de la crisi econòmica i sanitària, “en una situació de molta fragilitat per continuar tirant endavant el seu projecte artístic”.
Segons la nota de la sala del Poble-sec, l’equip de cultura de l’Ajuntament “ha mostrat preocupació” per la situació d’aquest teatre i “ha expressat el seu compromís de buscar, conjuntament amb la Hiroshima i al llarg de l’any que ve, possibles solucions per assegurar la supervivència del projecte en l’espai actual o en un altre en un format igual o diferent”.
Llavors s’obre “una temporada de transició en la qual, sense deixar d’oferir una programació molt cuidada” i que aposta pel suport a artistes a través de les coproduccions, com les programades amb Pau Masaló i amb David Espinosa, es buscaran fórmules per donar continuïtat a un projecte que, s’afirma, “fins ara ha estat un clar referent per a l’escena emergent local i internacional, i un espai de suport per al col·lectiu artístic i un lloc d’interès cultural per al públic de Barcelona”.
Els gestors de la Hiroshima lamenten que el suport de les administracions a la sala ha estat sempre “tímid i incert”, cosa que els ha obligat a treballar “en la precarietat i provisionalitat”. D’altra banda, la crisi, afirmen, “porta la propietat de l’espai a no poder mantenir el lloguer reduït del qual ha gaudit la Hiroshima i a la necessitat de recuperar l’espai per a una possible venda”.
Quant a les dues coproduccions que s’hi poden veure abans del tancament, The National Body, de Pau Masaló, qüestiona la relació entre les identitats col·lectives i nacionals i els individus a través dels esportistes d’elit i concretament un gimnasta. Calle Sombra és l’últim treball de David Espinosa, un artista que ha passat deu anys investigant la teatralitat a través de miniatures i objectes petits. Ara fa un salt d’escala i treballa amb referents com el còmic i el teatre d’ombres.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.