_
_
_
_

La Filmoteca dona visibilitat al cinema dels antípodes

‘Mad Max’ i ‘Gallipoli’, incloses en un cicle de 16 pel·lícules d'Austràlia i Nova Zelanda

El director de cinema australià Bruce Beresford.
El director de cinema australià Bruce Beresford.Quique García (EFE)

Quan dos mons antagònics col·lideixen, ja sigui per la cultura, el nivell de riquesa o els aspectes geogràfics, també es produeixen connexions que els ajuden a relacionar-se, a entendre's i, en definitiva, a conviure. El cicle Imatges dels antípodes, a la Filmoteca de Catalunya, presenta 16 films (fins al 30 de juliol) que permeten que els espectadors coneguin la realitat d'aquest altre que viu a l'altra banda del planeta, a Austràlia o Nova Zelanda.

Per segon any consecutiu, la Filmoteca col·labora amb el festival Grec de Barcelona. Gràcies a aquesta cooperació serà possible visionar durant tot aquest mes de juliol un conjunt d'obres cinematogràfiques que exploren històries i realitats d'un lloc tan allunyat territorialment d'Europa com poc conegut per als occidentals.

“Hem volgut demostrar l'heterogeneïtat de les pel·lícules que hi ha sobre Austràlia i Nova Zelanda”, va declarar Esteve Riambau, director de la Filmoteca, en la presentació d'aquest cicle, que també va comptar amb la presència de Francesc Casadesús, director del Grec, i del director australià Bruce Beresford, que ha aconseguit rodar en cinc continents diferents i que és al darrere de quatre dels 16 films escollits per l'organització.

Más información
La Filmoteca creix oferint més que pel·lícules
El cinema radical de Lucrecia Martel, a la Filmoteca de Catalunya

Ladies in Black (2018) n'és una, la triada per inaugurar el cicle i que es tornarà a projectar aquest dimecres. “Explica l'autobiografia d'una amiga que va morir, ambientada a la Sydney dels anys cinquanta”, va explicar Beresford. Així mateix, el film retrata “l'efecte de l'arribada de molts emigrants a Austràlia, després de la Segona Guerra Mundial, especialment de diferents països europeus, com Itàlia, Grècia, Polònia o Rússia, que fugien del nazisme o del comunisme”, va declarar el director d'altres cintes que també es podran veure ben aviat, com Breaker Morant (1979), The Fringe Dwellers (1985) i Mao’s Last Dancer (2009).

“M'agrada explicar històries amb imatges”, va comentar. També que la seva passió pel cinema li ve de petit, de “quan vivia al camp i vaig començar a veure pel·lícules cada setmana”.

A més de Beresford, Imatges dels antípodes també inclou la projecció de pel·lícules de directors i actors australians i neozelandesos molt famosos en el panorama internacional, com Baz Luhrmann, director d'Austràlia (2008), amb Nicole Kidman i Hugh Jackman en el repartiment d'aquesta gran epopeia romàntica ambientada entre les dues guerres mundials; P. J. Jogan, que va idear la tendra història nupcial de La boda de Muriel (1994); George Miller, director de la saga i d'aquest quart lliurament de la futurista Mad Max (2015), amb Tom Hardy i Charlize Theron en els papers protagonistes, o fins i tot Peter Weir, amb Gallipoli (1981), en la qual apareix un jove Mel Gibson.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_