Batucada per a 7.000 feministes
La marxa del Dia de la Dona reuneix centenars de persones animades per PercuDones fins a l'Ajuntament de Barcelona


Maribel Burillo, amb 70 anys i mig, s'enfila a un de les barreres de seguretat de formigó, i treu el mòbil per gravar i no perdre detall del que passa al carrer. “Soc dona i no vull que maltractin ningú”, explica, sobre els motius que l'han portat a la plaça Universitat de Barcelona, que està plena a vessar de gent. Són les set de la tarda. Una hora i mitja després, els manifestants no han aconseguit completar el recorregut de poc més de tres quilòmetres fins a l'Ajuntament de Barcelona. 7.000 persones van participar aquest dimarts en la marxa del Dia de la Dona, segons dades de la Guàrdia Urbana, sota el lema “per la revolució imparable de les dones”.
També a dalt d'una barrera hi ha Antonio Jesús Navarro, de 24 anys, que ha acudit a la manifestació “per un motiu feminista”. El mateix feminisme que ha mogut Clàudia Flores, de 32 anys. “Crec més que mai en el feminisme, no es pot acabar. Aquesta és la meva època, el meu moment per reivindicar-me”, explica. Inés Martínez s'ha sumat a acompanyar-la. Igual que Anna Prellezo, que vol donar suport a aquelles dones que pateixen “més la discriminació”. A la seva feina com a dissenyadora de moda, explica, el 99% són dones, per la qual cosa “no hi ha tanta diferència” quant a salaris.
De fons retrunyen els tambors d'una batucada popular i incansable de PercuDones, un moviment col·lectiu organitzat per la marxa. “Manolo, el sopar te'l fas sol!”, coreja un grup de dones mentre balla. “Menys barbies i més barriguitas”, exclama un crit de joves que participa en la marxa, que acaba amb una densa arribada a l'Ajuntament, on alguns dels grups han de plegar les seves pancartes. L'èxit ha estat tal que no hi caben.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
Prima de diciembre 2025: ¿Cuál es la fecha límite para recibir el pago y cómo calcular el monto?
Kast gestiona con presidentes de la región un corredor humanitario para devolver a los migrantes irregulares
La Administración Trump amplía a 39 países la prohibición de viajes de sus ciudadanos a Estados Unidos
Lo más visto
- Elon Musk, más cerca de ser el primer hombre en alcanzar una fortuna de un billón de dólares
- La UCO precipitó la detención del expresidente de la SEPI porque se percató de que lo seguían cuando iba a una cita con Leire Díez
- El rechazo de Francia y las dudas de último minuto de Italia amenazan con descarrilar la firma del acuerdo entre la UE y Mercosur
- La jueza de la dana declina citar a Sánchez porque no consta que estuviera informado “en tiempo real” por Mazón como Feijóo
- Un tercio de las personas LGTBI+ ha sido expulsado de su casa por su orientación o identidad




























































