_
_
_
_

El curtmetratge català ‘Timecode’, nominat als Oscar 2017

L'obra de Juanjo Giménez aspira al guardó per al millor curt de ficció

El director de Timecode, Juanjo Giménez, junt a part del seu equip.Vídeo: Carles Ribas
Más información
El camí més curt cap a l 'Oscar
Seleccionat un curt català en el Festival de Cannes
“Tinc alumnes de cinema que no han vist mai un curtmetratge”

El curtmetratge català Timecode, de Juanjo Giménez, és un dels cinc nominats al millor curtmetratge de ficció en la 89 edició dels Oscar de Hollywood, que es lliuraran el 26 de febrer, segons ha anunciat aquest dimarts l'Acadèmia d'Arts i Ciències Cinematogràfiques dels Estats Units.

Timecode va arribar a l'Acadèmia després de la seva victòria al Festival de Canes on va guanyar la Palma d'Or al millor curtmetratge. Els seus 15 minuts de metratge estan centrats en la peculiar relació de dos guàrdies de seguretat en un garatge. Segons va declarar el seu autor a la premsa al seu pas per Canes, es tracta d'una història "de secrets i descobriments" entre dos guardes que fan diferents torns.

"Els dos protagonistes són dos ballarins de llarg recorregut, Lali Ayguadé i Nicolas Ricchimi, i per mitjà d'ells explico que la bellesa es pot trobar en els llocs més insospitats i amb dos guàrdies de seguretat".

Encara que Giménez compta ja amb tres llargmetratges -un de ficció, Tilt (2001), i dos documentals, Esquivar y pegar (2010) i Contact Proof (2014)-, el director, guionista i productor de Timecode està convençut que el seu cor està en el curtmetratge com a mitjà i no com a plataforma per fer un llarg.

Va debutar el 1994 amb Hora de tancar i va fundar aquell mateix any la productora Salto de Eje, que va reconvertir el 2006 en Nadir Films, empresa que ha il·luminat llargs com Estigmas (2009) d'Adán Aliaga.

El seu segon curtmetratge Especial con luz (1995) va ser seleccionat en diversos festivals i adquirit per Televisió Espanyola. Ella esa enfadada (1996), Libre Indirecto (1997), guanyador del Premi Canal+ en el Festival de Montpeller i millor guió en el de Girona, són uns altres dels seus curts.

Graffiti, de Lluís Quilez, i Timecode, de Juanjo Giménez, es van colar entre els deu finalistes que somien en aconseguir un Oscar en aquesta categoria. Tots dos es van guanyar l'interès del comitè de selecció encarregat de visionar els 137 treballs presentats a competició i van estar fins al final en aquest grup més selecte i reduït del que aquest dimarts han sortit els cinc candidats al guardó. Les dues produccions van ser triades, d'entrada, entre 5.000 obres i van superar el tall de 150 fins a arribar a un pas de ser nominades.

Els dos directors estan d'acord en el fet que haver quedat preseleccionats entre els 10 últims —la shortlist— està donant una visibilitat a la producció dels curts que acostuma a brillar per la seva absència.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_