Mor Juli Soler, l’ànima d’El Bulli amb Ferran Adrià
El soci del restaurant durant 30 anys tenia una malaltia neurodegenerativa

Juli Soler ha mort aquesta matinada als 66 anys. El que va ser soci i director del millor restaurant del món, El Bulli, tenia una malaltia degenerativa. Soler va haver d'abandonar la direcció executiva d'El Bulli Foundation, tot i que n'era el president d'honor. Soler i Ferran Adrià van ser un tàndem, des dels anys vuitanta, ànima del famós restaurant de cala Montjoi (Alt Empordà). Soler va canviar la seva passió pel rock per una nova passió, la gastronomia.
"Per qui no conegui la persona de Juli Soler volem explicar-los que, des de la seva arribada el 1981 al restaurant El Bulli de cala Montjoi, s'ha convertit en una figura imprescindible del que avui es considera que ha estat un dels restaurants més influents de tota la història. Ell va ser qui va fitxar Ferran Adrià, i junts han aguantat el negoci en èpoques difícils, revolucionat l'experiència del comensal en un restaurant d'alta cuina i convertit El Bulli en un esperit i un caràcter que ha transcendit al restaurant i s'ha convertit en una manera d'entendre aquest ofici, fins i tot després del seu tancament el 30 de juliol del 2011”. D'aquesta forma la seva família va anunciar amb una carta el 2012 que tenia una malaltia neurodegenerativa.
La notícia més trista que mai hauria volgut donar. Juli Soler ha mort. Sempre estaràs amb nosaltres pic.twitter.com/Q0X2LLJgNl
— Ferran Adrià (@ferranadria) July 6, 2015
Juli Soler ha marxat aquesta nit.DEP.Haurem d'eixugar la tristesa al so de Stones,Amb la música ben alta com li agradaba a ell. Adéu ESTIMAT
— Josep Roca Fontané (@JosepPituRoca) July 6, 2015
En Bombay, muy triste por la pérdida del personaje capital para entender la gastronomía española contemporánea, descansa en paz querido Juli
— SERGI AROLA (@sergiarola68) July 6, 2015
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
La Cámara de Representantes rechaza dos propuestas para impedir a Trump lanzar un ataque unilateral contra Venezuela
Los campesinos amagan con revivir las protestas en México por los precios de las cosechas
Kylian Mbappé tampoco puede librar en Talavera: “Ha sido decisivo, por eso lo hemos mantenido”
El Baskonia sigue fuerte en el Buesa y suma una victoria de prestigio ante AS Monaco
Lo más visto
- La población de pumas de la Patagonia se dispara gracias a una presa inesperada: los pingüinos
- El Supremo ordena al ex fiscal general el pago de la multa y la indemnización a la pareja de Ayuso que le impuso al condenarle
- El Gobierno de Mazón pagó 107 millones de euros más a Ribera Salud al aumentar su aportación por ciudadano
- Elon Musk, más cerca de ser el primer hombre en alcanzar una fortuna de un billón de dólares
- Víctor Manuel, músico: “El capital tiene que rectificar, nunca pensé que fueran a ser tan voraces”




























































