_
_
_
_
Luces

"Século XX que quere ser XIX"

Na súa História da literatura galega contemporánea (1963) non hai referencias a Pimentel, pero si en Libros e autores galegos: dos trovadores a Valle Inclán (1970). En parte, o libro de Araceli Herrero Figueroa responde á insistencia do académico ferrolán Ricardo Carvalho Calero, responsable de catro pequenos monográficos sobre Pimentel, desde Originales inéditos en castellano de poemas de Luis Pimentel publicados en gallego ata Sobre la poesía de Luís Pimentel.

É neste último onde o autor de Xente da Barreira (1950), que abre a narrativa en galego despois da guerra, fala máis persoalmente do poeta de Lugo, "popular dentro dun círculo escollido, se vale o paradoxo". Antes do reintegracionismo, pouco despois da morte do poeta, Carvalho recrea co seu estilo característico os primeiros equívocos a respecto da obra de Pimentel, a quen se lle adoitaba atribuír o apócrifo Cunetas. "Unha cousa é que Pimentel derramase o seu lirismo sobre os mortos que a violencia dos homes en guerra foi deixando nas cunetas da historia, e outra consideralo alistado na literatura comprometida [...] A súa vida e a súa obra foron as dun intimista, atento con nerviosa ansiedade aos latexos do seu propio corazón, pechado no seu marfileño acubillo e cultivando as máis exquisitas flores da espiritualidade esteticista". Á parte de Rosalía, Jules Laforgue é o único poeta que constitúe tema directo -en pezas como Pantomima ou Domingo- na poesía de Pimentel. O irónico simbolista franco-charrúa é, con Francis Jammes, o seu poeta preferido. Quizais recollan o fío nas Poesías completas (Comares, 1991) de Pimentel en castelán. Segundo resume Luís Rei no prólogo, trátase "dun século XX que quere ser XIX, e ao revés".

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_