Agenda
Cinema asiàtic, videojocs...
El millor cinema asiàtic. Després de celebrar l'any passat el seu desè aniversari, l'edició d'enguany del Baff obre una nova etapa marcada per algunes novetats importants. Així, el Festival de Cinema Asiàtic de Barcelona -que s'inaugura aquesta nit i es clausura el 10 de maig- substitueix la secció del País Convidat per petites seccions que aniran canviant en les edicions posteriors i que estaran dedicades a directors prestigiosos, ciutats amb una cinematografia destacada o temàtiques concretes.
En aquesta entrega la iniciativa porta per nom Focus Sudest Asiàtic, on es podrà veure una selecció d'obres de joves realitzadors originaris de Filipines, Indonèsia i Malàisia. Es tracta d'autors que ja comencen a captar l'atenció dels circuits festivalers i que fan un cinema fresc amb pressupostos que acostumen a ser baixos. Precisament els joves són també els protagonistes de la nova secció Emergents.
En qualsevol cas n'hi ha per a tots els gustos, perquè la selecció del festival inclou més de 60 pel·lícules. A la secció oficial competiran 13 films per algun dels guardons que concedeix la cita, entre els quals figuren cintes com Departures, de Yojiro Takita, el film japonès guanyador de l'Oscar a la millor pel·lícula estrangera. D'aquest film, un dels més esperats del festival, finalment es farà una única projecció el 8 de maig (20.00 hores) al cinema Rex. Departures ha captivat el públic nipó amb la història d'un músic que es queda a l'atur i entra a treballar a la funerària del seu poble, on descobrirà que aquesta feina és la seva vocació secreta.
D'altra banda, a la secció As (Asian Selection) es podran veure les noves obres de directors tan consagrats com el xinès Jia Zhang-ke (24 City), el japonès Takeshi Kitano (Achilles and the Tortoise) o el sud-coreà Kim Ki-duk (Dream).
Al mateix apartat també tenen cabuda curiositats com la sofisticada pel·lícula de ciència-ficció nipona The clone returns home, produïda per Win Wenders. Per últim, tenen un gran atractiu les dues cintes que es podran veure en sessions especials. Una és la iconoclasta Love exposure, on el japonès Sion Sono barreja humor, arts marcials i gore . I l'altra, un producte de l'Índia amb tota la fastuositat de Bollywood: Jodhaa Akbar, del director Ashutosh Gowariker, una història èpica sobre un matrimoni principesc de conveniència. Baff-Festival de Cinema Asiàtic de Barcelona. Del 30 d'abril al 10 de maig, diversos espais. Adreces, programació completa i horaris al web: www.baff-bcn.
DELS VIDEOJOCS...
Fer punts. Dins de l'exposició Vida extra. Perquè no podem viure sense els videojocs?, que es pot visitar a l'Espai Cultural Caja Madrid (Plaça Catalunya, 9), el Baff 2009 projectarà una selecció de pel·lícules que exploren la relació entre els llenguatges dels videojocs i del cinema. Les sessions estan programades entre el 4 i el 8 de maig i són d'entrada gratuïta. Entre els films seleccionats trobem cintes com Final Fantasy VII: Advent Children, de Tetsuya Nomura, i 8 BIT , un documental produït als Estats Units i dirigit per Martin Ramocki i Justin Strawhand, on s'explica l'art que s'amaga darrere dels videojocs. En definitiva: cultura popular sense complexos.
... A L'IMPERI NIPÓ
Mirada femenina. També amb motiu del Festival de Cinema Asiàtic de Barcelona, el CCCB (Montalegre, 5) proposa una selecció de pel·lícules arribades del festival alemany Nipon Connection. Així, en sessions d'accés lliure, es projectaran cintes d'animació, anuncis televisius nipons i curts estrenats abans al festival de Cinema Fantàstic de Yubari i de Peaches, cita dedicada exclusivament a realitzadores. Entre els treballs elegits destaquen peces com Diary of the Thief, de Devi Kobayashi, on s'explica la complicitat que s'acaba creant entre un lladre i la dona de la casa on ha entrat a robar. És a dir, una cita imprescindible pels amants de les curiositats i les heterodòxies.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.