_
_
_
_
_
Arquitectura i Art

Anatomia dels dies

En la seva segona exposició a la galeria Joan Prats, l'artista aragonès Javier Peñafiel (1964) torna a incórrer en l'escena de la paraula, o millor, de la proposició, amb totes les seves dimensions, la significació, la manifestació, la designació. Unes dimensions que es troben acomplides en un vídeo i una sèrie de dibuixos on fins i tot l'insignificant i el fals té un sentit. En ells observem la vida pública i privada d'un personatge, l'Egolactante, "reinvenció del doble romàntic, l'artista desacralizat al qual l'autor llança al món". La dansa gràfica de Peñafiel recrea la posició d'un subjecte transcendental amb forma d'ectoplasma, sumit en un abisme esquizofrènic sobre un paper blanc. És la pàgina que actua de pell del món, d'arquitectura dinàmica. Aquesta obra forma part del projecte agenda mutant, que l'artista presentarà el pròxim diumenge a la XXVIII Bienal de Sao Paulo, una mena de dietari "porós" on els dies es recullen i s'expandeixen com si fossin petites galàxies, desordres de calendari "d'individus que pateixen de melancolia no regressiva". Peñafiel desplaça la frontera de les ocupacions privades, dibuixa sense dibuixar els no-pensaments d'una subjectivitat parlant. La realitat adequada a l'anatomia dels dies.

No verbal. Todo por escrito. Javier Peñafiel. Galeria Joan Prats. Rambla Catalunya, 54. Barcelona. Fins al 3 d'octubre

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte
_

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_