Dobarro
Andrés Dobarro, o cantante en galego con máis difusión e discos vendidos, foi obxecto recentemente dunha homenaxe no Teatro Jofre de Ferrol promovida pola Radio Televisión de Galicia e que será retransmitida nas próximas semanas. Poucas homenaxes pode haber no noso entorno artístico tan merecidas e que rescaten a alguén dun esquecemento particularmente tan inxusto. Se cadra, a miña única vivencia intensa do idioma na miña adolescencia castelánfalante foi a constituída polas cancións de Dobarro: un pop suave e expansivo que se che adhería á boca como que non quere a cousa. E iso é o mellor que se pode dicir de calquera canción pop: que se incorpore automaticamente como banda sonora da cotidianeidade.
Dobarro conseguiu o éxito nun momento especialmente adverso para o noso idioma e non menos selectivo na industria musical. Pasan os anos e as súas cancións seguen tendo aquel mesmo alento anovador. Compróbese senón na mítica version d'O tren de Siniestro Total e nas numerosas versións que se produciron precisamente para esa homenaxe en Ferrol.
A normalidade lingüística do pop en Galicia non acada nin de lonxe o nivel da literatura, a vida pública e, desde logo, da práctica oral da cidadanía. Algo falla. A industria musical hoxe (coa agravante da piratería) e os mecanismos de penetración do castelán xogan á contra, pero se comparamos esta realidade coas sórdidas circunstancias do franquismo nas que se abriu paso Andrés Dobarro, a cousa segue sen encaixar. Unha sociedade actual sen expresión pop na lingua propia é unha sociedade carente por moito folk co que nos queiramos consolar.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.