_
_
_
_

La Biennal de Pensament suma el 75% de l’aforament

La segona edició de la trobada de Barcelona va atreure 7.000 assistents presencials i 10.000 de virtuals

José Ángel Montañés
Intervenció de Margaret Atwood durant la Biennal de Pensament.
Intervenció de Margaret Atwood durant la Biennal de Pensament.MASSIMILIANO MINOCRI

La segona edició de la Biennal de Pensament va tancar diumenge amb bones xifres malgrat la pandèmia i les limitacions que les noves normes sanitàries han imposat. Si en la primera edició es van superar les 23.000 places d’aforament –llavors aquest concepte es va arribar a aplicar a una convocatòria basada en l’espontaneïtat en la qual tothom que volgués podia asseure’s a escoltar els debats i trobades que se celebraven als espais públics de la ciutat–, ara s’ha arribat als 6.000 dels 8.000 previstos, un 75%, com va anunciar el responsable de la Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Joan Subirats, a més de “pare” de la criatura, que també va ressaltar que 10.000 persones van seguir les trobades i debats de manera virtual.

Más información
Pensar rere la mascareta
Una Biennal de Pensament “especial i necessària” i sense massificacions

En un dels nous escenaris de la Biennal, els Jardins Pla i Armengol, enmig de dues trobades per debatre el concepte de ciutat (saludable) i de futur (el dret dels que encara no han nascut), Subirats va explicar: “Estem contents de com ha anat. Ateses les circumstàncies i les noves restriccions que es van implementar divendres passat, hem aconseguit acabar fent totes les activitats amb un èxit notable de públic”.

Per Subirats no hi ha dubte que aquesta segona edició “ha consolidat l’aposta per aquesta opció de la política cultural de la ciutat que se suma a d’altres més tradicionals de música, teatre, museus i cinema”. “Tenim una nova dimensió de la cultura, que és el debat cultural i de pensament. Esperem que la tercera edició serveixi per reforçar tots aquests aspectes”, va dir.

Entre les activitats amb més seguiment en directe i reproduccions en diferit han estat Les veus del planeta, amb la participació de Vinciane Despret, Antoine Bertin, Donna Haraway, Maria Arnal, Irene Solà i Maria Sánchez, amb més de 1.800 visualitzacions a YouTube. La segueixen de prop Mirar el futur, amb la participació de Margaret Atwood i Enric Casasses, entre d’altres, amb més de 1.400, i Habitar el col·lapse, amb Carlos Taibo i Marina Garcés, amb 640 visualitzacions.

La Biennal es va tancar amb un acte conjunt al CCCB amb l’altre esdeveniment que ha tingut lloc aquesta setmana a la ciutat: Barcelona Poesia. En total han estat 110 activitats obertes, 85 de la Biennal i 27 del festival de poesia. “Hem demostrat que poesia i pensament no són com l’oli i l’aigua, sinó que es poden barrejar”, va sentenciar Subirats.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

José Ángel Montañés
Redactor de Cultura de EL PAÍS en Cataluña, donde hace el seguimiento de los temas de Arte y Patrimonio. Es licenciado en Prehistoria e Historia Antigua y diplomado en Restauración de Bienes Culturales y autor de libros como 'El niño secreto de los Dalí', publicado en 2020.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_