Una disputa familiar per una herència, a l’escenari
La Beckett presenta una obra sobre uns germans que es barallen pel testament del seu pare
Abandonar l'herència o allunyar-se entre ells. Aquest és el dilema que tenen quatre germans, als qui se'ls ha mort el pare i que s'han de fer càrrec de la seva última voluntat. Al despatx del Felip, l'advocat, l'Àngela i els seus tres germans tenen una forta discussió i marxen. Després d'això, es veuen immersos en un “espai ple de confusió i fragilitat” que els porta a un punt de no retorn. Aquesta és la premissa de l'obra Herència abandonada, que s'estrena dijous i es podrà veure a la Sala Beckett fins al 2 de febrer. L'espectacle, dirigit per l'actriu i dramaturga Lara Díez, és una comèdia dramàtica que aprofundeix en el llegat més enllà de les pertinences econòmiques i les propietats, com els rols en les famílies.
La posada en escena parla sobre les herències que es tenen preparades abans de néixer, però també d'aquelles que es deixen després de morir, com el llegat. La directora Díez explica que la família de la història és una “estructura patriarcal” en la qual els germans han de tenir cura de la seva mare amb alzheimer, i viuen alhora en un “espai d'espera i suspens” després del conflicte pel testament del pare. “D'alguna manera, volia donar la idea que quan creixem en entorns repressius, on s'han de complir certs rols o ser el que els altres volen, es produeix una fàbrica de perversió i situacions doloroses”, assenyala.
El director de la Sala Beckett, Toni Casares, comenta, per la seva banda, que des de fa temps tenien “l'espina” d'oferir un treball de Díez, a qui es va referir com un dels actors creatius del teatre. “De les últimes produccions de la Lara, moltes es podrien haver inclòs en la programació del cicle, ja que té una trilogia de reflexions sobre el més enllà i la vida després de la mort", apunta el director. L'obra forma part del cicle Memento Mori, en el qual el teatre barceloní recorda el 30è aniversari de la mort del dramaturg i novel·lista irlandès Samuel Beckett. L'actor Ramon Bonvehí interpreta l'advocat Felip, mentre que Francesca Vadell fa d'Àngela.
Herència abandonada va néixer, el 2014, com una peça curta escrita per Lara Díez, conjuntament amb Jo li posaria Anna, per al Cafè Bar de la Sala Beckett. La proposta, segons s'explica en la descripció, va tenir una bona acollida i va ser recuperada amb una nova revisió per al festival Mikro Teatre del teatre Akademia. Finalment, el projecte es va convertir en un espectacle que es va poder veure l'any passat al Teatre Tantarantana i que va rebre el Premi Crítica Serra d'Or 2019.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.