Badalona retira la pancarta que demana la llibertat dels polítics presos
El portaveu del PP, Xavier García Albiol, celebra que l'Ajuntament "torni a representar tots els veïns"

La primera mesura del nou alcalde de Badalona, Àlex Pastor (PSC), ha estat retirar de la façana la pancarta a favor de l'alliberament dels polítics catalans presos, que s'havia col·locat durant el mandat de l'exalcaldessa Dolors Sabater. L'exregidora de Guanyem va perdre ahir la moció de censura presentada pel PSC, que va obtenir el suport dels deu regidors del PP i el de Ciutadans.
🔝 Tal y como exigí ayer, el Ayuntamiento ya no luce la pancarta a favor de los políticos presos. La Casa de la Vila vuelve a representar a todos los vecinos de #Badalona. pic.twitter.com/iK688t1pBe
— Xavier García Albiol (@Albiol_XG) June 21, 2018
El portaveu del grup socialista i regidor del Consistori, Rubén Giujarro, ha assegurat a aquest diari que el símbol amb el llaç groc es va despenjar ahir a la nit i ha assenyalat la raó d'aquest gest: "L'Ajuntament ha d'expressar neutralitat institucional", ha explicat Guijarro, que manté que el 2015, el seu partit va facilitar la governabilitat de Sabater amb la condició que el Consistori respectés la neutralitat envers el procés independentista.
El líder del PP a Badalona, Xavier García Albiol, ha celebrat aquest dijous que de la façana de l'Ajuntament de la ciutat ja no pengi la pancarta. En un missatge publicat a Twitter aquest matí, Albiol ha escrit: "Tal com vaig exigir ahir, a l'Ajuntament ja no hi ha la pancarta a favor dels polítics presos. La Casa de la Vila torna a representar tots els veïns de Badalona".
La retirada d'aquest símbol reivindicatiu es produeix després que Albiol critiqués ahir el nou alcalde socialista Àlex Pastor, poques hores després de ser investit en el càrrec, per no haver despenjat el símbol amb el llaç groc del balcó del Consistori. El nou govern municipal socialista té només tres regidors.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
La Generalitat se expone a indemnizaciones millonarias si el brote salió del laboratorio CReSA
Adicción al tabaco: el motivo infratratado por el que las personas con trastorno mental grave mueren entre 15 y 25 años antes
Mujeres, activistas y ecologistas cuestionan el pacto presupuestario en Sevilla: “Quien ejecuta es el PP, pero la ideología la pone Vox”
Trump intensifica su escalada contra la UE al sancionar a dirigentes que han atacado el discurso de odio en internet
Lo más visto
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la lista de números premiados
- El líder groenlandés responde a Trump: “Groenlandia es nuestro país. Nuestras decisiones se toman aquí”
- Trump anuncia la construcción de un nuevo tipo de buques de guerra que llevarán su nombre: “Serán los más grandes y poderosos de la historia”
- “¿Qué se siente al ser un fracaso?“: cómo la protagonista de ‘Showgirls’ superó la humillación y abrazó la película






























































