Barcelona descarta comprar l’edifici dels tallers Masriera
La CUP i CiU critiquen l’adquisició del Tantarantana per part de l’Ajuntament


“Costa 9,2 milions d’euros i la rehabilitació serien 25 milions més; sumats, 35. Són molts diners, no contemplem la compra d’aquest immoble”. Així de taxativa va ser la resposta del segon tinent d’alcalde i responsable de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, al grup municipal de CiU, que va instar en comissió a comprar l’edifici dels tallers de la família Masriera.
Durant el mandat passat, amb CiU al govern de la ciutat, aquest edifici del carrer de Bailèn formava part de l’operació per convertir la torre del Deutsche Bank en un hotel. L’operació contemplava que el fons comprador de l’edifici de la cantonada entre Diagonal i passeig de Gràcia comprava el singular edifici i el cedia al consistori a canvi d’edificabilitat. La idea, llavors, era convertir-lo en un equipament social i cultural.
Però en arribar l’alcaldessa Ada Colau al Govern, el fons KKH va renunciar al projecte i va anunciar que faria pisos de luxe a la torre. Un canvi que comportava no comprar el palauet dels Masriera. D’aquí la pregunta d’ahir al govern del regidor convergent Jaume Ciurana, que llavors era el regidor de Cultura.
Durant la comissió de Cultura Collboni també va respondre al grup municipal de la CUP sobre els detalls de la compra, la setmana passada, del teatre Tantarantana, per 1,3 milions d’euros. La CUP va preguntar sobre els motius de l’adquisició i Collboni la va defensar per ser “proactius i evitar un ‘Salvem el Tantarantana’” i per “preservar el projecte i evitar la pèrdua greu per al teixit de la ciutat perdre el Tantarantana com a espai de creació”. Sobre el fet que la resta de grups s’assabentessin de la compra en fer-la pública, Collboni va dir que les negociacions no es van revelar per no posar l’operació en risc.
Maria Rovira, regidora de la CUP, va retreure a l’Executiu una compra “que no respon a cap petició veïnal” i va criticar “que es plantegi una gestió i uns usos en els quals no està prevista la participació de veïns i usuaris”. Rovira va mostrar el seu desacord a salvar un projecte privat i va dir que “xoca frontalment” amb el model de gestió cultural de la CUP.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
El Louvre, en su punto más bajo: ¿qué le pasa al museo más famoso del mundo?
Kate Winslet nos habla de su debut como directora (y de lo difícil que sigue siendo ser mujer en el cine)
La Administración de Trump publica (a medias) los papeles de Epstein: ¿cuáles son las principales novedades?
Todo lo que tienes que saber para seguir la jornada electoral de Extremadura
Lo más visto
- Uno de los promotores de la señal V-16 de tráfico: “Es duro oír el testimonio de víctimas que han sufrido amputaciones al poner los triángulos”
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- Cae una organización que enviaba camiones cargados de cocaína desde Marbella hasta varios países europeos
- La policía registra varios domicilios y las oficinas de la ministra francesa Rachida Dati por otro presunto caso de corrupción
- Manuel Castells, sociólogo: “El mundo está en un proceso de autodestrucción”




























































