El Temporada Alta aconsegueix gairebé la plena ocupació
Abaixar la mitjana d'edat, situada en 41 anys, és un dels reptes de la propera edició
El Temporada Alta intentarà no morir d'èxit. La XXV edició del Festival de Tardor de Catalunya ha aconseguit la xifra més alta d'ocupació de la seva història, amb un 96,31% i un total de 47.728 espectadors. Aquest ple preocupa el director del festival, Salvador Sunyer, que el considera una “debilitat” perquè significa que molta gent no ha pogut veure els espectacles i perquè es depèn en gran mesura de la taquilla. Aquest serà un dels reptes per a l'any que ve, per al qual s'intentarà també aconseguir més aportacions privades i rebaixar la mitjana d'edat del públic, de 41 anys.
Entre el 30 de setembre i el 4 de desembre s'han pogut veure entre Girona, Salt i sis localitats gironines més i Sant Cugat del Vallés, 99 espectacles en 194 funcions, 31 més de les previstes. Una programació amb 32 estrenes absolutes, 28 produccions i coproduccions, 60 propostes d'autoria catalana, 27 espectacles de creació contemporània i fins a 30 muntatges internacionals de 18 països diferents.
Sunyer ha destacat en el balanç d'aquesta edició, quatre aspectes que considera “bàsics” del festival: “L'alta ocupació, la seva internacionalització cada vegada més gran, les coproduccions que fan de motor de creació i l'arrelament al territori”. Pel que fa a l'ocupació, ha destacat que “quan tot està ple, estàs molt content perquè significa que la gent vol venir, però també és una debilitat, perquè si cobreixes el pressupost amb el 100% d'ocupació el dia que baixis al 85%, tindràs un forat molt gran”. Segons el seu parer, cal “trobar una fórmula que permeti fer ple, sense augmentar els preus de taquilla i sense comptar amb més aportació pública; i com que la taquilla només cobreix el 20% del pressupost, cal trobar més patrocinadors”. Sunyer, després de recordar que aquesta aportació és de 900.000 euros, l'ha qualificat de “barbaritat” i veu difícil que es pugui augmentar.
Temporada Alta ha tornat aquest 2016 al mapa escènic internacional amb 25 espectacles vinguts de fora, amb noms de grans creadors, com Milo Rau, Alain Platel o Peter Brook. A més, s'han presentat sis coproduccions amb directors o equipaments de fora de Catalunya. 20 dels muntatges, entre ells In memoriam-la Quinta del Biberó, de Lluís Pasqual, Who is me. Pasolini-poeta de les cendres, d'Àlex Rigola, o Davant la jubilació, de Krystian Lupa, tenen gira prevista, per la qual cosa arribaran a més públic.
Segons les dades, el preu mitjà de l'entrada ha estat de 15,68 euros, més de 10.000 espectadors (26,6%) han vingut de fora de la província de Girona i 5.395 han comprat una entrada per primera vegada, la qual cosa mostra l'arribada de nous públics. L'edat mitjana dels espectadors s'ha situat en 41 anys, un any menys que en l'edició anterior i els menors de 25 anys han representat un 8,6%. En relació amb l'arrelament, ha valorat també positivament que “25 dels espectacles programats són de o amb artistes gironins” i que el festival s'hagi apropat a 14 espais nous que no són teatres.
Segons el director, també és rellevant que el festival actuï com a important impuls econòmic de l'àrea urbana de Girona, i s'hagi convertit en un dels principals dinamitzadors turístics, tenint en compte que ha gestionat 1.572 habitacions d'hotel per a artistes i programadors, a part de les pernoctacions de part de les 10.000 persones amb entrada que van venir de fora de Girona.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.