L’egiptòleg Christian Jacq guanya el premi Barcino de novel·la històrica
El guardó reconeix l'esforç de l'autor per recrear el món social, polític i cultural de l'Antic Egipte

L'escriptor i egiptòleg Christian Jacq ha guanyat per unanimitat el Premi Internacional Barcino de Novel·la Històrica en reconeixement a la seva obra centrada en la recreació del món social, polític i cultural de l'Antic Egipte, segons ha comunicat aquest dimarts l'Institut de Cultura de Barcelona (Icub).
El jurat, compost pels periodistes Oscar López i Anna Pérez Pagès, la novel·lista Care Santos, la catedràtica d'Arqueologia Isabel Rodà i el comissari de Barcelona Novel·la Històrica, Enric Calpena, ha emès un veredicte en el qual ha destacat l'escriptor com a "gran referent literari" sobre aquest període històric.
El jurat ha considerat que el seu èxit mundial fa que pugui ser considerat un dels "pilars" de la novel·la històrica actual, i ha destacat que la versemblança de les seves obres ajuda a comprendre un passat tan complex i llunyà com el de l'Antic Egipte.
Jacq (París, 1947) és doctor en Egiptologia per la La Sorbona i gran expert en l'època del faraó Ramsès II, i ha estat distingit amb els premis de l'Académie Française, el Jean d'Heurs i el Prix donis Maisons de la Presse.
El premi es concedeix en el marc de la quarta edició del certamen literari Barcelona Novel·la Històrica, que se celebrarà del 7 a l'11 de novembre, i que en anteriors edicions ha guardonat Lindsey Davis, Santiago Posteguillo i Simon Scarrow.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Medio millar de viviendas desalojadas en Cádiz y una treintena de carreteras afectadas en el resto del país por los efectos de la borrasca ‘Francis’
La Lotería del Niño reparte más premios que la de Navidad: esto es todo lo que puedes ganar
España registró en 2025 otro medio millón de empleos nuevos por cuarto año consecutivo
Xi Jinping se pronuncia de forma velada sobre Venezuela: “Las prácticas de intimidación hegemónica afectan gravemente al orden internacional”
Lo más visto
- Así le hemos contado las noticias de Venezuela tras la detención de Maduro este 4 de enero de 2026
- El ataque de Estados Unidos a Venezuela amenaza con provocar una nueva subida del precio del petróleo
- Rusia muestra su “solidaridad” con Venezuela pero descarta actuar en defensa de su aliado
- Delcy Rodríguez tiene vetada la entrada a la UE “por violaciones graves de los derechos humanos”
- El puto amo




























































