Girona intenta preservar el so de les campanes de la ciutat
El ple de l’Ajuntament aprova declarar-lo Bé Cultural d’Interès Local. El tema està al jutjat


El ple de l’Ajuntament de Girona ha aprovat per majoria absoluta declarar Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) el so de les campanes de la ciutat amb els 17 vots dels regidors de CiU i PSC (10 i quatre, respectivament), els dos de Ciutadans i un del Partit Popular.
L’equip de Govern (CiU i PSC) ha defensat la proposta formulada per l'Associació de Veïns del Barri Vell i valorada favorablement pel Consistori, tenint en compte diversos factors. Entre ells, la recomanació de la Unesco celebrada l’any 1989 sobre la salvaguarda de la cultura tradicional i popular o la Llei 9/1993 de Patrimoni Cultural Català, que protegeix “manifestacions sonores que les comunitats reconeixen com a part del seu patrimoni”.
Els quatre regidors de la CUP consideren que el so de les campanes és un fet propi que “no s’ha d’alterar per visitants d’uns dies”, però s’han abstingut perquè l’informe dels tècnics només ho justifica per les campanes de la Catedral. Des d’ERC, els quatre regidors republicans justifiquen el seu vot negatiu perquè no han trobat enlloc més que s’hagués fet, i perquè es pregunten “quin sentit té mantenir la funció horària de les campanes quan tothom porta rellotges o mòbils”.
Les campanes van deixar de sonar de nit el 6 de gener per les queixes d’un hotel, en base a la Llei de Contaminació Acústica, i van tornar a sonar al febrer perquè la Llei de Centres de Culte no considera les campanes “sorolls” sinó “un atribut tradicional”. El tema està al jutjat i la declaració de BCIL no garanteix el seu so.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Marco Rubio: “El Gobierno de México está haciendo más en este momento en el tema de seguridad que jamás en su historia”
Mercosur recalcula sus alianzas tras aplazarse el acuerdo con la UE
Sánchez se aferra al “bulo del pucherazo” de Guardiola para activar al electorado progresista
El hallazgo de un jabalí infectado de peste porcina en Sant Cugat obliga a ampliar las restricciones a cuatro municipios más
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- Los hijos de Isak Andic negocian un acuerdo para pagar 27 millones a la pareja del empresario y cerrar el conflicto por el legado





























































