_
_
_
_

‘Ocho apellidos catalanes’, la pel·lícula més taquillera de l’any

Després de 19 dies en cartellera, la comèdia ha avançat ‘Els Mínions’ i ja acumula 24.596.470 euros gràcies a 3.891.988 espectadors

Gregorio Belinchón
D'esquerra a dreta, Berto Romero, Rosa Maria Sardà, Belén Cuesta, Karra Elejalde, Clara Lago i Dani Rovira, a 'Ocho apellidos catalanes'.
D'esquerra a dreta, Berto Romero, Rosa Maria Sardà, Belén Cuesta, Karra Elejalde, Clara Lago i Dani Rovira, a 'Ocho apellidos catalanes'.

Ocho apellidos catalanes, d'Emilio Martínez-Lázaro, ja és, després de 19 dies en cartellera, la pel·lícula més taquillera de l'any a Espanya. En aquestes dues setmanes i mitja ha recaptat 24.596.470 euros gràcies a 3.891.988 espectadors des que es va estrenar. Ahir mateix va avançar Els Mínions i, el cap de setmana passat, Jurassic World. Cincuenta sombras de Grey i Del revés completen el llistat de les cinc pel·lícules més taquilleres. Per cert, les quatre primeres han estat distribuïdes per Universal. En només una setmana, la comèdia es va convertir en la pel·lícula espanyola més taquillera de l'any. Ara, amb aquests 24,6 milions d'euros –encara llunyans dels 56 milions de la seva predecessora–, entra també en el quintet de les pel·lícules espanyoles més taquillera de la història d'Espanya, darrere de, òbviament, Ocho apellidos vascos, Lo imposible, Los otros i El orfanato.

Más información
‘Ocho apellidos catalanes’, la pel·lícula espanyola més taquillera de l’any
Per què jo no li trobo la gràcia?
‘Ocho apellidos catalanes’ s’estrenarà el 20 de novembre

La comèdia, produïda per LaZona i Weather Films AIE per a Telecinco Cinema, amb la col·laboració de Mediaset Espanya, va a bon ritme recaptatori, tot i que no es manté ni eleva els seus guanys, com sí que va passar amb Ocho apellidos vascos. Sembla, per tant, gairebé impossible (el cap de setmana passat, el seu tercer en sales, la seva taquilla va caure un 31% segons dades de l'empresa auditora Rentrak Spain, i tot i això recaptava per pantalla gairebé 5.000 euros de mitjana, una quantitat impressionant) que superi els 56 milions de la primera part, encara que fins que el 18 d'aquest mes no s'estreni El despertar de la fuerza no tindrà rival a la taquilla.

Dies abans de la seva estrena, tant Martínez-Lázaro, el seu director, com Borja Cobeaga i Diego San José, els seus guionistes, elucubraven sobre la seva recaptació: “Ens sembla gairebé impossible repetir aquesta xifra de 56 milions d'euros”, deien tots tres. Com confessaven els guionistes, “potser recapta 30 milions d'euros, que és impressionant, i tot i això per molts haurem fracassat”.

En aquesta ocasió la trama arrenca amb el Rafa (Dani Rovira) i l'Amaia (Clara Lago) separats. Ell torna a Sevilla, ella se n'ha anat a Girona i es va a casar amb un pintor (Berto Romero). El Koldo (Elejalde) per una vegada surt d'Euskadi i viatja a Sevilla per convèncer el Rafa que han d'anar a Girona per rebentar l'enllaç. Allà també apareixerà Carmen Machi. L'estranya família catalana en aquesta ocasió es compon de dues persones: la iaia Rosa Maria Sardà i el seu nét, Berto Romero. I amb ells, una organitzadora de bodes (Belén Cuesta).

Si la primera part basava el seu esquema en una barreja entre Bienvinguts al nord i Els pares d'ella, en aquesta ocasió la referència ha estat, segons els seus creadors, La boda del meu millor amic. Però també hi ha una picada d'ullet a Good bye, Lenin!, i notes de Bienvenido, Mister Marshall, Torrente i Historias de Filadelfia. Ara com ara el públic ha abraçat en massa la comèdia.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Gregorio Belinchón
Es redactor de la sección de Cultura, especializado en cine. En el diario trabajó antes en Babelia, El Espectador y Tentaciones. Empezó en radios locales de Madrid, y ha colaborado en diversas publicaciones cinematográficas como Cinemanía o Academia. Es licenciado en Periodismo por la Universidad Complutense y Máster en Relaciones Internacionales.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_